Ferrari a prezentat ieri rezultatele financiare aferente ultimului trimestru din 2023 precum și cele ale întregului an, rezultate mai bune decât estimările anterioare ale companiei.
Ferrari are în dotare 9 modele alimentate cu combustibili fosili și 4 modele hibride. Compania a început în 2023 livrările pentru noul SUV Ferrari Purosangue al cărui preț începe de la 421.000 de euro, dar cele mai multe modele vândute au fost 296 GTB, Roma și Portofino M. Livrările întregului an 2023 au totalizat 13.663 de unități, în creștere cu 3% față de anul precedent, din care 3.245 de mașini pe parcursul ultimului trimestru.
Ferrari are o marjă de profit operațional de 27%, comparabilă cu cea a companiilor din domeniul bunurilor de lux
Veniturile întregului an 2023 au crescut cu 17%, la 5,97 miliarde de euro. În ultimul trimestru din 2023, creșterea a fost doar de 11% față de aceeași perioadă a anului anterior, totalizând 1,52 de miliarde de euro, în timp ce așteptările pieței erau pentru venituri de 1,506 miliarde de euro. Venitul per unitate livrată în cel de-al patrulea trimestru este de 469.000 de euro, o creștere anuală de 14%.
Producătorul auto a raportat un profit operațional de 1,62 milioane de euro, din care 372 de milioane de euro în ultimul trimestru din 2023, în timp ce profitul net a fost de 1,26 miliarde de euro, cu 294 de milioane de euro aferenți trimestrului patru 2023. Creșterea se datorează în bună parte extraopțiunilor costisitoare la care a apelat Ferrari în ultimii ani, cumpărătorii fiind foarte interesați să își personalizeze „căluțul cabrat”.
Ferrari estimează pentru anul în curs venituri în creștere cu aproximativ 8%
Anul 2023 va fi urmat foarte probabil de un nou an record, deoarece prognoza companiei pentru acest an prevede venituri de 6,4 miliarde de euro și un profit operațional de 7,50 euro per acțiune. Compania este foarte aproape de capacitatea maximă a uzinei de la Maranello, de 15.000 de unități, capacitate estimată a fi atinsă în 2026.
Iar ca un corolar al zilei, Ferrari a semnat Lewis Hamilton, care va deveni primul pilot al echipei de Formula Unu începând cu 2025. Scuderia nu a mai câștigat competiția de foarte mulți ani, ultimul titlu la constructori datând din 2008.
Cotația Ferrari (RACE) s-a apreciat ieri cu 9,21% și a atins un nou maxim istoric de 354 de euro per acțiune. Față de acum un an, creșterea este de 54%. Compania este performera sectorului din care face parte, competitorii săi înregistrând în marea majoritate scăderi ale cotației în ultimul an. Mai degrabă putem să considerăm Ferrari drept o companie din domeniul bunurilor de lux având în vedere multiplii la care se tranzacționează, comparabili cu cei ai LVMH.