.
ȘtiriAlteleCompanii

Estimări optimiste ale Coca Cola Company pentru 2025

Coca Cola Company a publicat rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru și întregul an 2024, evidențiind o performanță solidă susținută de strategii de preț eficiente și o cerere constantă din partea consumatorilor. Compania a oferit, de asemenea, previziuni solide pentru 2025, aşteptându-se la o creștere stabilă într-un mediu de piață dinamic.

Rezultatele financiare Coca Cola pentru T4 2024

În ultimul trimestru al anului trecut, Coca Cola a raportat venituri nete de 11,5 miliarde de dolari, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului anterior. Această creștere a fost determinată în principal de creșterea cu 9% a prețului/mixului de produse şi o creștere de 5% a vânzărilor de concentrat. La nivelul volumelor unitare, compania a înregistrat un avans de 2%, cu o contribuție semnificativă din partea regiunii Asia-Pacific (+6%).

Profitul net ajustat per acțiune a fost de 55 cenți per acțiune, depășind estimările analiștilor de 52 de cenți, conform FactSet, dar şi peste nivelul de 49 de cenți din aceeaşi perioadă din 2023z

Pentru întregul an, Coca Cola a realizat venituri nete de 47,1 miliarde de dolari, în creștere cu 3% față de 2023, însă profitul operațional s-a diminuat cu 12% din cauza fluctuațiilor valutare și a unor costuri excepționale; excluzând influențele valutare, profitul operațional a crescut cu 16%.

Performanța categoriilor de produse

Băuturile carbogazoase au înregistrat o creștere de 2% a volumului în T4 și de 1% pe întregul an; Coca-Cola Zero Sugar a fost vedeta anului, cu o creștere de 13% în T4 și 9% pe întregul an, impulsionată de cererea crescută la nivel global.

Divizia de apă, băuturile sportive, cafeaua și ceaiul au crescut uşor în ultimul trimestru, dar au înregistrat o scădere anuală de 1%, între care cea mai bună performanță individuală au avut-o Ceaiurile cu vânzări cu 5% mai mari în T4 și cu 4% anual.

Coca Cola și-a consolidat poziția de lider la nivel global printr-o expansiune puternică pe piețele emergente, precum India, extinderea portofoliului din America de Nord, inclusiv cu branduri precum Fairlife (lapte) și Topo Chico (apă minerală carbogazoasă) şi colaborări cu lanțuri fast-food, cum ar fi McDonald’s, pentru a stimula vânzările.

Previziunile companiei pentru 2025

Pentru anul în curs, Coca Cola estimează o creștere organică a veniturilor cu 5%-6%, aliniată cu obiectivele pe termen lung, şi o creștere de 2%-3% a profitului net per acțiune ajustat, deşi compania se confruntă cu un dolar puternic, ce se traduce în venituri mai mici pentru începutul de an, precum şi cu reglementări mai stricte, în special în ceea ce privește băuturile zaharoase și produsele ultraprocesate.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button