ȘtiriAlteleCompanii

Acțiunile H&M cresc cu 14% datorită rezultatelor trimestriale surpriză

Acțiunile H&M au crescut cu 14% în tranzacțiile de miercuri dimineața, 27 martie, după ce al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a raportat un profit operațional mai bun decât era de așteptat în primul trimestru fiscal din 2024.

Cifrele care au determinat creșterea acțiunilor

Profitul operațional al H&M a urcat la 2,08 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 196 de milioane de dolari), comparativ cu previziunile de 1,43 miliarde de coroane dintr-un sondaj al analiștilor LSEG (London Stock Exchange Group). Profitul operațional, denumit și profit înainte de dobânzi și impozite (EBIT), este un indicator economic important care reflectă profitul obținut din activitățile principale ale unei companii.

Acesta ia în considerare doar acele cheltuieli care sunt necesare pentru a menține afacerea în funcțiune, cum ar fi costurile directe de producție (materii prime, salariile angajaților), costurile de vânzări și marketing, costurile de asistență juridică sau consultanță de business, precum și deprecierea și amortizarea activelor.

Marginea operațională a H&M a crescut la 3,9% de la 1,3%, în aceeași perioadă a anului precedent, dar compania țintește o marjă operațională de 10% în 2024.

Marja operațională, cunoscută și sub denumirea de marjă EBIT (câștigurile înainte de dobândă și impozite), este un indicator economic care măsoară cât profit generează o companie din activitatea sa principală, în raport cu veniturile sale totale. Aceasta se calculează prin împărțirea profitului operațional (sau EBIT) la veniturile totale din vânzări.

Vânzările nete au scăzut în primul trimestru din 2024, ajungând la 53,7 miliarde de coroane, comparativ cu 54,9 miliarde de coroane în aceeași perioadă din 2023. Dar strategia H&M focusată pe profit, în contextul unei concurențe în creștere din partea Zara (Inditex) și a retailerilor chinezi de modă precum Shein, a dat roade.

„Dezvoltarea a continuat în direcția corectă în primul trimestru, cu o marjă brută îmbunătățită și profit operațional, un inventar mai scăzut și un flux de numerar solid”, a declarat Daniel Ervér, CEO-ul Grupului H&M, care s-a alăturat companiei la începutul anului, după demisia Helenei Helmersson.

Inventarul a scăzut cu 7% de la an la an în primul trimestru. Acumularea de stocuri în exces a fost o problemă de lungă durată pentru firmă, care a făcut din reducerea acestui inventar o prioritate.

Prețul acțiunilor H&M a fost volatil în ultimii ani, scăzând cu 37% în 2022 înainte de a crește cu 57% în 2023. Acest reviriment subliniază adaptabilitatea și reziliența H&M în fața provocărilor de pe piața globală de retail.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button