.
ȘtiriCompaniiTech

Canalys: Piața globală de smartphone-uri crește cu 12%

Piața globală de smartphone-uri continuă să își revină, înregistrând o creștere semnificativă anuală, conform cercetării realizate de Canalys. În al doilea trimestru al anului 2024, livrările de smartphone-uri au crescut cu 12%, atingând 288 de milioane de unități.

Prin comparație, cercetarea Counterpoint arată că volumul vânzărilor globale de smartphone-uri a crescut cu 6% în al doilea trimestru al anului 2024, marcând cea mai mare creștere anuală din ultimii trei ani.

Piața globală de smartphone-uri, top 5 Canalys

Samsung și-a menținut poziția de lider global cu o cotă de piață de 18%, datorită accentului pus pe segmentul premium. Apple se situează pe locul doi, cu o cotă de piață de 16%, urmată îndeaproape de Xiaomi, care a înregistrat cea mai rapidă creștere dintre primii cinci jucători, ajungând la o cotă de piață de 15% și o creștere anuală de 27%. vivo ocupă locul patru cu o cotă de piață de 9%, iar TRANSSION pe locul cinci, de asemenea, cu o cotă de piață de 9%.

Dacă nu știți de unde a apărut TRANSSION, este deținătorul brandurilor Tecno și Infinix. Ultimul tocmai a intrat pe piața din România. Sau cum zice Dan Cadar, Cel mai VÂNDUT telefon din lume… de care n-ai auzit! Pe scurt, sunt telefoane chinezești de buget.

Piața globală de smartphone-uri, top 5 Counterpoint

Samsung a rămas lider pe piață cu 20%, urmat de Apple cu 16%, care a înregistrat o scădere marginală, și de Xiaomi cu 14%, care a crescut cel mai rapid dintre primii cinci producători. vivo a ocupat primul loc în cele mai mari două piețe de smartphone-uri din lume, China și India, urmat îndeaproape de OPPO. vivo și OPPO ocupă locurile patru și cinci la general, fiecare cu o cotă de piață de 8%.

Diferențele cele mai evidente dintre topuri sunt:

  • creșterea pieței – 12% Canalys vs 6% Counterpoint;
  • în topul Canalys pe locul 5 e TRANSSION, iar în cel Counterpoint este OPPO;

Amber Liu, Research Manager la Canalys, subliniază că optimismul continuă să crească în piața globală de smartphone-uri, alimentat de tehnologii inovatoare precum GenAI și de revenirea cererii mass market. Îmbunătățirea inflației în piețele emergente din Asia-Pacific, Orientul Mijlociu, Africa și America Latină a stimulat creșterea livrărilor în segmentul de preț mediu. Companii precum Xiaomi și TRANSSION promovează activ noi produse pentru a capitaliza aceste oportunități.

Premium și AI

Cercetarea Canalys despre piața globală de smartphone-uri arată că Samsung și Apple își intensifică eforturile pentru a dezvolta și promova produse premium, având GenAI ca punct central. Samsung a lansat pe 10 iulie, la Paris, pliabilele Galaxy Z Fold6 și Flip6, axate pe capabilitățile AI introduse odată cu seria Galaxy S24. Deși Apple nu a anunțat încă noi produse, a generat entuziasm cu Apple Intelligence la WWDC, printre pasionații de tech și investitori.

Pe măsură ce competiția pe piața chineză se intensifică, companii precum HONOR, OPPO și vivo își extind activitățile în afara Chinei continentale. Aceste mișcări strategice sunt esențiale pentru a menține și crește cotele de piață într-un mediu global dinamic și competitiv.

Piața globală de smartphone-uri își revine spectaculos, cu o creștere solidă în al doilea trimestru al anului 2024, susținută de accentul pe produse premium, GenAI și expansiunea globală.

În ambele topuri este vorba despre unitățile de smartphone-uri expediate (sell-in shipments) către retaileri și distribuitori. Aceste cifre reprezintă volumul de smartphone-uri livrate pe piață de către producători, nu neapărat vânzările către utilizatorii finali. Aceste date sunt utilizate pentru a măsura performanța producătorilor în ceea ce privește distribuția și penetrarea pieței globale.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button