BYD (Build Your Dreams), cel mai mare producător de vehicule electrice din China, este pe punctul de a atinge o nouă bornă istorică. Performanța BYD este cu atât mai remarcabilă cu cât compania a depășit Tesla la venituri în al treilea trimestru al anului 2024.
Compania se pregătește să-și depășească obiectivul de vânzări de 4 milioane de unități stabilit pentru 2024, urmând să devanseze giganți auto tradiționali precum Ford sau Honda. Această performanță reflectă nu doar dinamismul pieței chineze, ci și strategia agresivă a BYD de extindere și optimizare a costurilor.
BYD, creștere accelerată pe o piață competitivă
Performanța BYD din acest an se datorează în mare parte creșterii vânzărilor de vehicule plug-in hybrid, care au înregistrat o explozie de aproape 70% față de anul trecut. Până la finalul lunii noiembrie, BYD a reușit să livreze 3,76 milioane de vehicule, dintre care peste 506.000 doar în noiembrie. Dacă această tendință continuă, compania nu doar că va atinge pragul de 4 milioane de unități, dar ar putea devansa rivalii internaționali Ford și Honda.
Comparativ, Ford a vândut 3,3 milioane de vehicule în primele trei trimestre ale anului, iar proiecțiile pentru finalul anului indică un total de aproximativ 4,3 milioane de unități. În paralel, Honda a raportat vânzări de 3,11 milioane de unități până în octombrie, în ritm similar cu anul trecut, când a încheiat cu aproape 4 milioane de unități.
Expansiune strategică și adaptare la cerințele pieței
Succesul BYD este alimentat de investiții masive în extinderea capacităților de producție și recrutarea forței de muncă. În perioada august-octombrie 2024, compania și-a mărit capacitatea de producție cu 200.000 de vehicule pe an și a recrutat aproximativ 200.000 de noi angajați pentru a susține această expansiune rapidă. Astfel, numărul total al angajaților BYD a ajuns la aproape un milion.
În plus, sprijinul guvernamental din China a jucat un rol important. Subvențiile pentru înnoirea parcului auto au impulsionat vânzările, totalizând peste 4 milioane de tranzacții până la jumătatea lunii noiembrie. Acest program a prevenit o scădere a pieței auto, contribuind la o creștere anuală de 4,4% în primele 11 luni din 2024.
Poziție consolidată pe piața locală și obiective globale ambițioase
BYD are o poziție dominantă pe piața auto din China, care generează peste 90% din vânzările sale globale, având o cotă de piață de 17,1% în 2024, în creștere de la 12,5% în 2023. Prin comparație, rivalii străini, precum Volkswagen și partenerii săi locali, au înregistrat o scădere a cotei de piață, ajungând la doar 11% din total.
Compania își propune să vândă între 5 și 6 milioane de vehicule în 2025, o țintă care ar putea poziționa BYD la nivelul grupurilor auto globale de top, precum General Motors și Stellantis.