![](https://moneymoney.ro/wp-content/uploads/2024/07/boeingCMO.jpg)
Boeing și-a crescut prognoza anuală de livrări pentru întreaga industrie aeronautică pentru următorii 20 de ani, până la 43.975 de avioane noi, bazându-se pe concurența tot mai acerbă a companiilor aeriene, creșterea numărului de zboruri operate de acestea, precum și pe reînnoirea flotelor cu modele mai eficiente din punct de vedere energetic.
Producătorul american de avioane și-a actualizat prognoza în debutul Farnborough Air Show de lângă Londra, unul dintre marile evenimente ale industriei aeronautice la nivel global, în raportul anual Commercial Market Outlook, publicat începând cu 1961, care este văzut drept cea mai completă analiză a industriei aeronautice comerciale.
Boeing prevede că avioanele cu fuzelaj îngust, cu un singur culoar, vor reprezenta 76% din livrări, aproximativ 33.380 de unități, avioanele cu fuzelaj larg vor avea o pondere de 18%, respectiv 8.065 de unități, în timp ce avioanele destinate zborurilor regionale și cele de marfă vor reprezenta 4%, respectiv 2% din totalul livrărilor.
![](https://moneymoney.ro/wp-content/uploads/2024/07/boeingFleet-1024x440.jpg)
Din punct de vedere al regiunilor globului, zona Europei și a Asiei Mijlocii, zona Asia – Pacific, America de Nord și China vor deține un număr aproximativ egal de aeronave, aproximativ 22% din total; de asemenea, flotele comerciale vor cunoaște o creștere importantă, de aproximativ 67%, și vor ajunge să opereze peste 50.000 de aeronave în 2043, în urma creșterii semnificative a comerțului on-line internațional.
Boeing se confruntă cu probleme logistice
Boeing a livrat doar 156 de aeronave în primele șase luni ale anului, mult mai puține decât cele 266 livrate în aceeași perioadă a anului trecut, dar se așteaptă ca până la finele anului, problemele cu furnizorii să se rezolve, iar livrările să revină în estimări.
Cum lipsa de piese sau elemente de interior, chiar și lipsa unor motoare, ridică probleme de parcare pentru cele aproximativ 200 de aeronave ce sunt în mare parte terminate; acestea sunt garate în exteriorul fabricilor sau în aerodromuri, iar cum multe sunt în imposibilitatea de a fi mutate, compania pierde sume importante din livrările neîncasate, aproximativ un miliard de dolari în fiecare lună.
Cele mai multe aeronave nelivrate, unele mai vechi de cinci ani, sunt aeronave cu fuzelaj îngust 737 destinate companiilor din China, una dintre cele mai mari piețe de desfacere pentru companie; aceasta a permis reluarea livrărilor după cinci ani, după cele două incidente de la începutul anului 2019. Un timp mai mare de așteptare poate duce la o nevoie de actualizare a softurilor, și de aici, noi întârzieri.
Noul director comercial Stephanie Pope a declarat ieri că linia de fabricație a modelului 737 MAX înregistrează o îmbunătățire semnificativă a fluxului de producție, ceea ce va duce la o creștere importantă a livrărilor pe final de an, conform Reuters.
![](https://moneymoney.ro/wp-content/uploads/2024/07/boeing22iul-1024x527.jpg)
Cotația Boeing (BA) are o scădere de 14,80% de la începutul anului, iar investitorii așteaptă rezultatele financiare aferente primelor șase luni ale anului pe 31 iulie.