.
CompaniiAutoȘtiri

Xiaomi stabilește un nou record de livrări, în timp ce competiția crește pe piața EV din China

Producătorul chinez de tehnologie Xiaomi a anunțat pentru martie 2025 un nou record de livrări de mașini electrice (EV), depășind 29.000 de unități. Performanța companiei vine pe fondul unei intensificări a concurenței între jucătorii locali din sectorul auto electric, pe o piață în plină expansiune.

Livrări Xiaomi în creștere și obiective ambițioase pentru 2025

„În martie 2025, Xiaomi Motors a livrat peste 29.000 de unități! În prezent, extinderea capacității de producție decurge fără probleme. Suntem încrezători că vom atinge obiectivul anual de livrare de 350.000 de unități”, a transmis compania într-o postare pe Weibo.

Xiaomi strânge fonduri pentru finanțarea expansiunii diviziei de mașini electrice Xiaomi SU7 Ultra

Livrările Xiaomi din martie depășesc constant performanțele înregistrate în ultimele cinci luni, în care compania a livrat lunar peste 20.000 de unități. Modelul SU7, vârful de gamă al Xiaomi, continuă să atragă interesul consumatorilor, deși marca a fost afectată recent de un accident grav. Potrivit unei declarații oficiale, incidentul a avut loc în timp ce mașina se afla pe pilot automat, iar șoferul a preluat controlul doar înainte de coliziune. Investigațiile sunt în desfășurare.

Livrările companiei sunt susținute și de planurile de a-și extinde cea de-a doua fabrică de vehicule electrice din Beijing.

Leapmotor și Xpeng conduc în clasamentul startup-urilor

Dacă livrările Xiaomi ating un prag important, rivalii Xpeng și Leapmotor au anunțat rezultate chiar mai bune. Xpeng a raportat 33.205 de vehicule livrate în martie, înregistrând o creștere de la an la an de 268% și un total trimestrial de 94.008 unități, „o cifră care depășește estimările din ghidul pentru Q1”, conform companiei.

Leapmotor a anunțat pe Weibo că a livrat 37.095 de mașini electrice în martie, în creștere cu 154% față de anul precedent, ocupând astfel prima poziție în clasamentul livrărilor, dintre startup-uri, pentru luna martie. Modelele T03 și C10 au fost recent lansate și pe piața din Marea Britanie, în contextul extinderii Leapmotor International, societate mixtă ce are Stellantis ca acționar majoritar.

Pe de altă parte, Nio și Zeekr nu au reușit să atingă pragul de 20.000 de unități livrate, rămânând mult în urmă față de concurenții direcți.

Evoluția pieței indică o consolidare a liderilor

În mod clar, livrările Xiaomi și ale rivalilor săi sugerează o consolidare a liderilor pe o piață tot mai competitivă. Deși BYD rămâne liderul incontestabil, startup-urile cu un avans tehnologic și capacitate logistică robustă încep să câștige teren. În primul trimestru al anului 2025, rezultatele livrărilor reflectă o polarizare tot mai evidentă între companiile de top și restul.

Un alt jucător important, Li Auto, a raportat 36.674 de mașini electrice livrate în martie, în creștere cu 26,5% față de anul trecut. Cu o rețea de peste 500 de magazine și peste 2.000 de stații de încărcare rapide, compania continuă să își extindă influența în segmentul premium al pieței auto electrice. Noul model Li MEGA Ultra, dotat cu tehnologii autonome avansate, este deja disponibil pentru precomandă.

Livrările Xiaomi și ale principalilor competitori chinezi din sectorul EV confirmă un prim trimestru puternic și o competiție din ce în ce mai dură pentru supremația pe cea mai dinamică piață auto din lume, China.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button