Conglomeratul francez Danone (BN) a raportat rezultate financiare mai bune decât așteptările pentru primele trei luni ale anului în condițiile în care toate toate diviziile de business au înregistrat volume de vânzări în creștere.
Cu mărci în portofoliu precum iaurturile Activia și Actimel, apele minerale Evian, Font Vella și Sirma sau formulele de lapte pentru bebeluși Aptamil, Danone a reușit să obțină volume de vânzări mai mari, chiar dacă a crescut și prețurile produselor, în urma creșterii costurilor de fabricație.
Vânzări de 6,789 miliarde de euro pentru Danone în primul trimestru
Vânzările companiei au crescut cu 4,1% la 6,789 miliarde de euro față de primul trimestru al anului trecut, peste așteptările de 3,4% ale analiștilor compilate de FactSet. În schimb, luând în calcul impactul negativ al cursurilor de schimb de 3,2% și o scădere de 5% în urma ieșirii graduale începute în iulie 2023 din Rusia, vânzările au înregistrat de fapt, o scădere cu 2,5%.
Ca toate companiile ce activează în domeniul bunurilor de larg consum, Danone s-a confruntat în ultimii ani cu costuri de producție mai mari datorate creșterii prețurilor materiilor prime și a salariilor: inflația stârnită de pandemia de covid, războiul din Ucraina sau schimbările climatice care au dus la diverse probleme în agricultură sunt motivele principale pentru aceste costuri în creștere.
Danone a crescut prețurile cu 2,9% pe parcursul primului trimestru, cea mai mică creștere din ultimii doi ani; în trimestrul patru al anului trecut, compania crescuse prețurile cu 4,3%.
Compania a reiterat țintele de creștere pentru 2024
Danone și-a reconfirmat țintele de creștere pentru anul în curs, și anume o creștere a vânzărilor între 3 și 5% fără a lua în considerare efectele cursurilor valutare și o îmbunătățire moderată a marjei de profit operațional.
În martie, Danone a obținut în sfârșit acordul autorităților ruse pentru a vinde afacerile sale către o companie locală, finalizarea tranzacției fiind așteptată în următoarele săptămâni.
Cotația Danone (BN) are o creștere moderată de doar 1,03% în ultimele douăsprezece luni. Compania distribuie pe 7 mai un dividend brut de 2,10 euro per acțiune acționarilor înregistrați în data de 2 mai anul curent.