Grupul Kering, ce include mărci de lux precum Gucci, Saint Lauren, Bottega Veneta, Balenciaga sau Alexander McQueen, a anunțat marți seară că prevede o scădere de aproximativ 10% a cifrei de afaceri în primul trimestru al acestui an. Aceasta scădere este pusă pe seama vânzărilor foarte slabe ale Gucci, mai ales în regiunea Asia-Pacific, vânzări așteptate să fie mai mici cu 20% în primul trimestru față de aceeași perioadă a anului trecut.
Veniturile Kering încasate în primul trimestru din 2023 au totalizat 5,01 miliarde de euro, din care cele aduse de Gucci au reprezentat aproximativ jumătate, respectiv 2,62 miliarde de euro.
Acest anunț negativ vine după avertizarea de scădere a profitului, compania așteptându-se ca rezultatele financiare ale anului curent să fie afectate de cheltuielile mai mari datorate investițiilor prevăzute să revitalizeze mai ales, vânzările brandului principal Gucci.
Gucci are un nou director de creație
Casa Gucci are un nou director artistic de mai puțin de un an, Sabato de Sarno, a cărei primă colecție – Ancora, a fost prezentată în toamnă; primele produse din colecție au apărut în magazine începând cu jumătatea lui februarie și par a fi bine primite, conform Kering.
Kering va prezenta rezultatele financiare ale primului trimestru în data de 23 aprilie, după închiderea ședinței de tranzacționare, dar această avertizare este un semn de alarmă asupra întregii industrii de bunuri de lux. Aceasta a avut o perioadă excelentă după pandemia de covid, însă creșterea vânzărilor a frânat puternic anul trecut odată din cauza inflației ridicate și a ratelor dobânzilor în creștere.
Cotația Kering (KER) scade cu 13% în urma acestui avertisment și continuă trendul descendent din ultimii doi ani de zile. Probabil că vom mai avea scăderi și în perioada următoare, pe măsură ce vânzările de bunuri de lux vor fi în scădere și anul acesta, dar pe termen lung, pare o bună companie de portofoliu.