adidas a anunțat ieri rezultatele preliminare aferente celui de-al doilea trimestru al anului cu vânzări în creștere datorate succesului de piață al noilor modele de încălțăminte Gazelle și Samba, dar și al echipamentelor sportive în urma desfășurării campionatelor de fotbal Euro 2024 și Copa America 2024 și a Jocurilor Olimpice de la Paris, ce vor avea loc între 26 iulie și 11 august.
Veniturile adidas au crescut cu 11% în cele trei luni aprilie – iunie, neținând cont de efectele negative ale cursurilor de schimb, și cu 9% în euro, până la 5,822 miliarde de euro, comparativ cu cele 5,343 miliarde de euro încasate anul trecut în aceeași perioadă. Excluzând vânzările produselor Yeezy, asociate rapperului american Kanye West, creșterea este și mai pronunțată, de 16%; estimările analiștilor, compilate de LSEG sunt pentru venituri de 5,58 miliarde de euro.
Marja brută de profit a coborât ușor însă, la 50,8%, datorită vânzărilor sub costul de producție al produselor Yeezy. adidas se așteaptă acum la obținerea unui profit operațional pentru T2 de 346 milioane de euro, de două ori mai mare decât cel obținut anul trecut.
adidas a crescut estimările pentru profitul operațional anual
În urma vânzărilor în creștere și ținând cont de preferințele actuale ale consumatorilor, adidas se așteaptă acum la o creștere de până la 10% a vânzărilor pentru întreg anul, în timp ce profitul operațional este prevăzut acum la aproximativ 1 miliard de euro, comparativ cu estimarea anterioară de aproximativ 700 de milioane de euro. De asemenea, compania speră la vânzarea stocurilor de produse Yeezy la costul de producție, obținând venituri suplimentare de 150 de milioane de euro.
Cotația adidas (ADS) a scăzut în ședința de ieri cu 1,1%, comunicatul companiei fiind transmis dupa inchidere, dar păstrează încă o creștere de 24,16% de la începutul anului. Rezultatele finale aferente trimestrului al doilea vor fi prezentate pe 31 iulie.