
Tesla a reușit să livreze pe parcursul lunii august puțin peste 63.000 de mașini în China, o creștere de 3% față de luna august a anului trecut, pe fondul stimulentelor guvernamentale pentru achiziția de mașini electrice, chiar dacă compania și-a redus personalul din vânzări ca parte a programului de disponibilizări la nivel global.
Tesla a apelat la finanțări cu dobândă zero pentru sporirea vânzărilor
Filiala din China a vândut 86.697 de mașini în total pe parcursul lunii august, inclusiv cele exportate, ceea ce reprezintă o creștere de 16,97% comparativ cu iulie și de 3,02% față de anul trecut. De la începutul anului, uzina din Shanghai, unde sunt asamblate sedanul Model 3 și crossover-ul Model Y, a înregistrat o scădere cu 6% a producției, în condițiile unei piețe locale efervescente – doar în august estimările sunt pentru o creștere cu 32% a înmatriculărilor de mașini electrice și hibride.
Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în orașele din al doilea și al treilea eșalon ca nivel al populației, precum Nanjing sau Hangzhou, pe măsură ce în cele mai mari orașe piața tinde către saturație. Tesla a beneficiat de pe urma stimulentelor guvernelor locale care au inclus mașinile producătorului american pe lista oficială de achiziții eligibile pentru flotele administrațiilor.
De asemenea, în ultimele cinci luni, Tesla a oferit cumpărătorilor posibilitatea de finanțare cu dobândă zero pe o perioadă de până la cinci ani, în încercarea de atragere a cumpărătorilor chinezi, “bombardați” cu oferte din ce în ce mai atractive, atât ca preț, cât și ca opțiuni, din partea producătorilor locali.
Tesla plănuiește lansarea unui Model Y cu 6 locuri
Compania intenționează lansarea unui variante mai mari a Modelului Y în China, pentru a concura pe segmentul de mașini de familie unde competitorii înregistrează vânzări bune, cu Onvo L60 pentru Nio sau 7X de la Zeekr, conform Reuters. Model Y este cea mai bine vândută mașină în China în primele șapte luni ale anului, cu vânzări de aproximativ 207.800 de mașini.

Cotația Tesla (TSLA) a înregistrat ieri o depreciere la închidere de 1,64%, într-o piață în scădere abruptă, odată cu revenirea sentimentelor negativiste ale investitorilor referitoare la o eventuală recesiune ușoară a economiei SUA; de la începutul anului, compania se menține în teritoriu negativ, cu o scădere de 15,79% a acțiunilor.