Tesla a redus în acest weekend prețurile pe toate piețele după ce livrările primului trimestru au înregistrat prima scădere după aproape patru ani și au lăsat producătorul auto cu un număr mare de mașini în stoc. Această incoerență managerială – de a modifica prețurile aproape lunar, se transformă într-o mare problemă pentru producătorul auto și tinde să devină cea mai mare amenințare pentru companie.
Scădere substanțială de preț pentru soft-ul Full Self-Driving
Tesla a redus vineri prețurile în Statele Unite cu 2.000 de dolari pentru Model Y, Model X și Model S; astfel, varianta de bază a Model Y costă acum 42.990 de dolari, în timp ce varianta cu autonomie crescută pornește de la 47.990 de dolari. Model S are un preț minim de 72.990 de dolari, iar Model X de 92.990 de dolari.
Și ca să fie treaba treabă, Tesla a scăzut substanțial costul softului pentru capabilitatea Full Self-Driving de la 12.000 de dolari la 8.000 de dolari. Softul este destinat a fi utilizat în prezența unui șofer ce are ambele mâini pe volan și poate prelua controlul mașini, fiind practic precursorul capabilității de autonomie. Musk speră că această tehnologie va deveni referința pentru autovehiculele autonome și robotaxi și astfel, o sursă majoră de venituri pentru companie.
Sâmbătă, a venit rândul reducerilor pe piața din China, cu scăderi relativ similare, de aproximativ 1,930 de dolari, pentru toate modelele: noua versiune a Model 3 are acum un preț de pornire de 231.900 de yuani (aproximativ 32.030 de dolari), în timp ce Model Y costă minim echivalentul a 34.390 de dolari. Duminică, Tesla a scăzut prețurile și în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, iar Model 3 în Germania costă acum de la 40,990 euro (aproximativ 43.670 de dolari).
Tesla va renunța și la programul de recompensare pe baza referințelor
Începând cu 30 aprilie, Tesla va pune capăt reducerilor acordate cumpărătorilor în urma recomandărilor primite de la clienții deja existenți, o strategie folosită de companie pentru a crește vânzările.
Musk a amânat și vizita din India programată pe acest final de săptămână, unde era așteptat să se întâlnească cu primul ministru indian Modi și să anunțe o eventuală fabrică, care ar putea aduce o eventuală relansarea a cifrelor vânzărilor în condițiile unei eventuale mașini ieftine.
Cotația Tesla (TSLA) este într-o cădere liberă, de 40,8% de la începutul anului și nu pare a se opri prea curând; din punct de vedere tehnic, suportul nu a rezistat și sunt toate șansele să avem cotația spre minimul de la începutul anului 2023.
Mâine, după închiderea ședinței de tranzacționare, compania va prezenta rezultatele financiare aferente primului trimestru, dar așteptările sunt mult reduse în urma cifrelor de producție și livrări de la începutul lunii.