BMW Group a raportat o scădere semnificativă a profitului net pentru trimestrul al treilea al anului, influențat de dinamica pieței globale de mașini, dar și de factori interni, care au dus la întârzieri în livrări – problemele legate de sistemele de frânare furnizate de Continental au afectat peste 1,5 milioane de mașini, ducând la întârzieri de livrare pentru aproximativ 320.000 de unități.
Rezultatele operaționale ale BMW pentru T3 2024
Livrările globale de mașini în acest trimestru au totalizat 540.881 de unități, marcând o scădere de 13% față de anul precedent, scădere cauzată în mare parte de opririle de livrare legate de problemele sistemului de frânare și cererea scăzută continuă din China. Livrările pe această piață, ce a devenit extrem de concurențială odată cu dezvoltarea producătorilor locali, au înregistrat un declin semnificativ de 33% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
În SUA, vânzările mărcii BMW au totalizat 78.128 de mașini, de asemenea în scădere cu 6,9%, parțial cauzată de o rechemare în service cu o interdicție de vânzare până la rezolvarea problemelor. Contrar tendinței globale, vânzările BMW în Europa au înregistrat o creștere ușoară de 1,4%, indicând reziliența pieței europene.
În ceea ce privește segmentul de mașini electrice, producătorul german a livrat 103.440 de mașini complet electrice, în creștere cu 10,1% comparativ cu același trimestru al anului trecut; acesta este cel de-al doilea trimestru consecutiv cu livrări de cel puțin o sută de mii de mașini, confirmând speranțele de electrificare totală a gamei pentru BMW.
Rezultatele financiare ale BMW din trimestrul al treilea
Veniturile trimestrului au scăzut la 32,41 miliarde de euro, de la cele 38,46 miliarde de euro încasate în anul precedent, sub așteptările analiștilor de 34,3 miliarde de euro. BMW a raportat totodată, o scădere semnificativă a profitului net pentru trimestrul al treilea, de 83,8%, ce a totalizat doar 476 milioane de euro, comparativ cu 2,93 miliarde euro în același trimestru al anului precedent; profitul per acțiune al acțiunilor ordinare a scăzut la 0,64 euro, în timp ce marja profitului operațional a scăzut la 5,2%. Pentru primele nouă luni ale anului, profitul net al companiei a fost de doar 5,2 miliarde euro.
BMW a păstrat ținta pentru marja anuală de profit operațional
În ciuda acestor obstacole, BMW rămâne optimistă în privința performanței viitoare. Compania anticipează câștiguri mai mari în T4 2024 și și-a confirmat perspectivele pentru întregul an, așteptând o marjă de profit operațional între 6-7% pentru 2024. Directorul Financiar al BMW, Walter Mertl, și-a exprimat încrederea că managementul strict va asigura atingerea țintelor companiei, cu livrări mai mari și un mix de produse mai bun, care ar trebui să îmbunătățească câștigurile în al patrulea trimestru.
Cotația BMW a încheiat ziua sub 68 de euro, cu o corecție de 6,58%, scădere pusă pe seama acestor rezultate slabe – deși estimate anterior de companie, dar mai ales realegerii lui Donald Trump la Casa Albă, care s-a exprimat în dese rânduri pentru introducerea unor tarife mai mari la importurile de mașini din Europa.