Rivian Automotive a raportat ieri cifrele de producție și rezultatele financiare ale celui de-al doilea trimestru, rezultate care au fost asemănătoare cu estimările pieței, deși pierderile s-au adâncit față de trimestrele anterioare; investitorii speră acum ca producătorul american de mașini electrice să aibă profit operațional pe finalul anului, speranțe alimentate și de declarațiile companiei în acest sens.
Rivian a obținut venituri trimestriale de 1,158 miliarde de dolari
Rivian a produs aproximativ 23.600 de mașini în primul semestru, din care doar 9.162 în cele trei luni încheiate la 30 iunie, datorită întreruperii producției timp de trei săptămâni pentru reutilarea liniei și reducerea costurilor. În aceeași perioadă, compania a livrat clienților 13.790 de mașini, declarând că majoritatea mașinilor vândute provine din stocuri, deci cu un impact redus asupra profitabilității.
Veniturile încasate de companie în cel de-al doilea trimestru al anului au fost de 1,158 miliarde de dolari, ușor peste așteptările analiștilor de 1,14 miliarde de dolari. Pierderea netă s-a adâncit în schimb, la 1,46 miliarde de dolari, respectiv 1,46 dolari per acțiune, de la cea de 1,2 miliarde de dolari încasată anul trecut în T2. Compania a încheiat trimestrul cu o lichiditate totală de 9,18 miliarde de dolari, din care 7,87 miliarde de dolari în numerar sau echivalente.
Rivian și-a reafirmat ținta de producție de aproximativ 57.000 de mașini pentru întreg anul curent, precum și cea referitoare la un EBITDA ajustat de minus 2,7 miliarde de dolari și un capex de 1,3 miliarde de dolari.
Cotația Rivian (RIVN) scade cu aproape 7% în sesiunea after-hours după prezentarea acestor cifre și păstrează o depreciere de la începutul anului, de 32,28%, în ciuda acordului cu Volkswagen în valoare de 5 miliarde de dolari.
Compania americană este văzută de analiști drept principalul producător din afara Chinei capabil să aibă vânzări în creștere în acest an marcat de scăderea abruptă a cererii pentru mașinile electrice.