BRD – Groupe Société Générale a raportat rezultatele financiare pe primul trimestru al anului 2024, înregistrând o scădere a profitului, dar o creștere atât în segmentul de creditare, cât și în managementul activelor și serviciile digitale.
Performanța financiară a BRD
Profitul net al BRD a scăzut cu 16 milioane lei, de la 342 milioane lei în primul trimestru al anului trecut, la 326 milioane lei în primul trimestru al lui 2024, o scădere de aproximativ 4.6%. Venitul net bancar a crescut cu 5,3% față de T1 2023, ajungând la 985 milioane lei, datorită în principal creșterii veniturilor din dobânzi și comisioane.
BRD a menținut o rată scăzută a creditelor neperformante (NPL) de 2,1%, cu o rată de acoperire a NPL de 76%, indicând o gestionare eficientă a riscurilor și calitatea portofoliului de credite.
Creștere în activitățile de creditare
În primele trei luni ale anului, BRD a înregistrat o creștere de 20,2% a creditării companiilor, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, cu o expansiune de 27% pe segmentul IMM-urilor și de 17% pe cel al companiilor mari. Pe segmentul retail, creditarea a demonstrat o creștere sănătoasă de 12,3% față de T1 2023, ajungând la un volum total de 2,35 miliarde lei pentru credite noi acordate persoanelor fizice, marcând o creștere anuală de 43%.
Depozite și administrare de active
Depozitele grupului au înregistrat o creștere anuală de 13,3%, reflectând o bază solidă de finanțare, cu contribuții importante din partea clienților corporativi și retail. De asemenea, BRD Asset Management se menține în top 3 administratori de fonduri din România, cu active gestionate ce au crescut cu 32% comparativ cu anul precedent, ajungând la 4,5 miliarde de lei.
Sustenabilitate și digitalizare
BRD a înregistrat aproape 976 milioane de euro în tranzacții sustenabile pe o perioadă de trei ani, apropiindu-se de obiectivul de 1 miliard de euro până la sfârșitul anului 2025. În plus, banca a raportat o ”tranzacție inovatoare de securitizare sintetică” cu International Finance Corporation (IFC), care are ca scop deblocarea de capital pentru finanțarea proiectelor cu impact asupra sustenabilității.
Digitalizarea serviciilor bancare continuă, aplicația de e-banking YouBRD înregistrând aproape 1,5 milioane de utilizatori, cu o creștere de 28% față de anul anterior.
Deși BRD a înregistrat creșteri semnificative în multe dintre liniile sale de business și demonstrează un angajament față de sustenabilitate și inovație digitală, aceste realizări sunt temperate de o ușoară scădere a profitului net.