Producătorii de automobile electrice din Statele Unite se confruntă cu o serie de provocări, în ciuda unei creșteri neașteptate a vânzărilor trimestriale, care a adus o gură de aer proaspăt pentru investitori după o perioadă de cerere redusă, provocată de ratele ridicate ale dobânzilor. În ciuda acestui impuls pozitiv, drumul înainte pentru producătorii de EV se anunță anevoios.
Automobile electrice, rezultate pe companii
General Motors (GM), Rivian și Toyota au raportat livrări de EV care au depășit așteptările pieței în al doilea trimestru, în timp ce Tesla a raportat o scădere mai mică decât se anticipa, scrie Reuters. Această veste a fost bine primită de investitori, care au reacționat pozitiv, cumpărând și ridicând prețul acțiunilor acestor companii.
General Motors a raportat o creștere de 40% a vânzărilor de automobile electrice în SUA în al doilea trimestru. Președintele GM pentru America de Nord, Marissa West, a declarat: „Putem câștiga pe măsură ce mai mulți clienți adoptă EV-urile și putem continua să câștigăm dacă aceștia doresc să rămână cu tehnologiile de motoare tradiționale.”
Rivian Automotive, Inc. a anunțat că în al doilea trimestru al anului 2024 a produs 9612 vehicule și a livrat 13790 de vehicule. Rezultatele de producție și livrare au fost în conformitate cu așteptările companiei, iar managementul și-a reafirmat obiectivul anual de producție de 57000 de vehicule pentru întregul an 2024.
Toyota, un jucător important de pe piața americană, spune că există o cerere în creștere pentru EV-uri și planifică să înceapă construcția a două noi modele de automobile electrice pentru piața americană în fabricile din Kentucky și Indiana, începând cu 2026.
Cu toate acestea, cererea pentru automobile electrice a crescut mai lent decât se aștepta, din cauza costurilor ridicate de împrumut, incertitudinii economice și preferinței consumatorilor pentru hibridele benzină electric. Acest context a determinat companii precum Tesla și alți producători de EV să reducă prețurile sau să ofere stimulente mai mari pentru a atrage consumatorii în showroom-uri.
Analiștii avertizează că presiunea pentru continuarea reducerii costurilor în producție și baterii nu va dispărea. Deși vânzările globale de EV sunt așteptate să crească la 16,6 milioane de vehicule în acest an, de la 13,7 milioane în 2023, cu o creștere semnificativă în China, SUA se confruntă cu provocări unice.
Sam Fiorani, vicepreședinte la AutoForecast Solutions, a explicat: „Ne așteptăm ca următorii câțiva ani să fie plini de obstacole, pe măsură ce tranziția se face de la primii adoptatori la cumpărătorii de masă. Vom vedea acest lucru pentru o lungă perioadă.”
Matt Britzman, acționar la Tesla și analist la Hargreaves Lansdown, a afirmat: „Tesla ar avea nevoie de o creștere extraordinar de mare în a doua jumătate a anului pentru a egala volumele de anul trecut, ceea ce probabil nu este realist.”
Tesla și-a mutat atenția în ultimele luni în direcția inteligenței artificiale, către robotaxi și robotul umanoid Optimus, pentru a combate încetinirea vânzărilor de automobile electrice, care generează peste 80% din veniturile sale trimestriale.
Piața americană de automobile electrice se află într-o fază de tranziție complexă, marcată de provocări economice și strategii de ajustare. Deși producătorii de EV au înregistrat vânzări trimestriale solide, drumul spre adoptarea pe scară largă a acestor vehicule este plin de obstacole.