.
ȘtiriCompaniiTech

Orange România ajunge la 9,3 milioane de clienți în 2024 și continuă investițiile în extinderea rețelei

Orange România a anunțat pe 13 februarie, rezultatele financiare pentru anul 2024, raportând o cifră de afaceri de 1,416 miliarde de euro, în scădere cu 8,5% față de anul anterior. În al patrulea trimestru al anului 2024, compania a înregistrat venituri de 367 de milioane de euro, marcând o scădere de 9,8% comparativ cu aceeași perioadă din 2023. La 31 decembrie 2024, Orange România avea 9,3 milioane de clienți pe segmentul mobil, în timp ce serviciile de internet fix și televiziune prin cablu și satelit deserveau fiecare câte 1 milion de clienți.

Fuziunea cu Orange Romania Communications, expansiunea rețelei și îmbunătățirea serviciilor

La 1 iunie 2024, compania a finalizat procesul de fuziune cu Orange Romania Communications, consolidându-și poziția de furnizor de servicii integrate fix-mobil. Această schimbare strategică vizează atât segmentul rezidențial, cât și clienții business, Orange urmărind să își întărească poziția pe piața telecomunicațiilor din România.

Deși piața telecomunicațiilor a fost marcată de provocări economice, Orange România a continuat investițiile în infrastructură. În 2024, compania a adăugat 278.000 de gospodării la rețeaua de fibră optică și a accelerat tranziția de la FTTB (Fiber to the Building) la FTTH (Fiber to the Home), pentru viteze mai mari și servicii îmbunătățite.

Rețeaua 5G a fost extinsă și acoperă acum 45 de orașe, iar serviciile 4G și 4G+ au fost optimizate pentru o mai bună experiență a utilizatorilor. Orange România a fost desemnată cea mai bună rețea mobilă din țară pentru internet și voce, conform auditului independent realizat de LCC International.

Creștere pe segmentul digital și soluțiile IoT

Adoptarea serviciilor digitale a crescut, cu un avans de 30% al numărului de utilizatori YOXO – abonamentul 100% digital al operatorului. Interacțiunile digitale au devenit predominante, una din două solicitări ale clienților fiind gestionate printr-un bot.

În segmentul B2B, Orange România a înregistrat o creștere de 23% a soluțiilor IoT și de 9% a serviciilor de internet broadband, datorită expansiunii continue a rețelelor 5G și de fibră optică.

Orange România investește în sustenabilitate și responsabilitate socială

Compania își menține angajamentul față de mediu, având în portofoliu 4 acorduri de achiziție virtuală de energie verde (vPPA), care acoperă aproximativ 50% din consumul energetic al operatorului.

Prin programul „Re”, Orange România a colectat 591.000 de telefoane, fie pentru recondiționare, fie pentru reciclare. Numărul de telefoane recondiționate vândute a crescut față de 2023, marcând al doilea an consecutiv de creștere.

Rezultate financiare Orange România 2024

În domeniul educației, Fundația Orange a investit 2 milioane de euro în proiecte de educație digitală și incluziune socială, având 88.000 de beneficiari în 2024. Platforma Digitaliada a ajuns la 70.000 de conturi active, oferind acces la resurse educaționale digitale pentru elevi și profesori.

CEO-ul Orange România: „Ne concentrăm pe unificare și investiții pe termen lung”

În contextul anunțării rezultatelor financiare pentru 2024,Julien Ducarroz, CEO Orange România, a vorbit despre importanța procesului de fuziune cu Orange Romania Communications și a investițiilor strategice pentru dezvoltarea pe termen lung:

„La 6 luni de la fuziunea juridică, suntem într-un proces activ de unificare, iar etapele pe care le parcurgem acum sunt fundamentale pentru succesul nostru pe termen lung. Acesta a fost un pas crucial pentru consolidarea poziției Orange România pe segmentele de internet fix și TV. Vorbim despre un proces complex care a presupus eforturi susținute și pregătiri temeinice. Timp de aproape 3 ani am îmbunătățit procesele, structura organizației și sistemele IT ale celor două companii, dar, totodată, am pus bazele pentru creșterea sustenabilă pe care ne-am asumat-o pentru viitor.

În ciuda scăderii veniturilor, Orange România își continuă strategia de investiții și dezvoltare, consolidându-și poziția pe piața telecomunicațiilor prin expansiunea rețelei și digitalizarea serviciilor.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button