Meta Platforms a încheiat al treilea trimestru din 2024 cu o creștere de 19% a veniturilor, atingând 40,59 miliarde de dolari și depășind așteptările Wall Street. Profitul net a avansat cu 35% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 15,7 miliarde de dolari, datorită performanței în zona de publicitate digitală. Cu toate acestea, utilizatorii activi zilnici au crescut doar cu 5%, ajungând la 3,29 miliarde, sub estimările de 3,31 miliarde de persoane
În pofida rezultatelor financiare peste așteptări, acțiunile Meta au scăzut ușor în tranzacționarea de după închiderea pieței.
Meta, creșteri din publicitate, investiții în AI și pierderi
Veniturile din publicitate, ce reprezintă peste 98% din veniturile totale, au ajuns la 39,9 miliarde de dolari, susținute de o creștere de 11% a prețului mediu per anunț și de o creștere de 7% a afișărilor de anunțuri. În ciuda acestui avans, compania americană a avertizat asupra unor creșteri ale cheltuielilor de infrastructură pentru 2025, în special pentru sprijinirea investițiilor masive în AI.
Meta a actualizat estimarea de cheltuieli pentru 2024 la un interval de 96-98 miliarde de dolari, inclusiv investiții majore în centre de date și echipamente NVIDIA, necesare pentru dezvoltarea tehnologiei AI. Cheltuielile de capital pentru 2025 vor înregistra o accelerare pe măsură ce infrastructura extinsă va aduce costuri de amortizare mai ridicate.
Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a vorbit despre angajamentul companiei față de investițiile în inteligența artificială: „Investițiile noastre în AI necesită în continuare infrastructură serioasă și mă aștept să continuăm să investim semnificativ în acest domeniu”. Ca dovadă a succesului în această direcție, peste un milion de advertiseri folosesc deja instrumentele de AI generativ ale Meta.
Divizia Reality Labs, care gestionează hardware-ul VR și proiectele de realitate augmentată, a continuat să înregistreze pierderi. Pierderea operațională în acest trimestru a fost de 4,4 miliarde de dolari, contribuind la o pierdere totală de peste 58 de miliarde de dolari din 2020. Compania americană își menține angajamentul față de această divizie, însă analizele indică o cerere relativ scăzută în comparație cu costurile de dezvoltare.
Ce urmează pentru Meta
Pentru anul fiscal 2024, compania și-a revizuit în creștere estimările privind cheltuielile de capital la 38-40 miliarde de dolari, de la 37-40 miliarde anterior. Mai mult, Meta anticipează o creștere a acestor cheltuieli în 2025, determinată de accelerarea investițiilor în infrastructură.
Pentru ultimul trimestru al anului, Meta anticipează venituri între 45 și 48 miliarde de dolari, estimare care depășește consensul analiștilor de 46,3 miliarde dolari. Numărul total de angajați a crescut cu 9% față de anul trecut, ajungând la 72.404 la sfârșitul lunii septembrie.