.
ȘtiriAutoCompanii

Honda plănuiește să investească peste 60 de miliarde de dolari în dezvoltarea de mașini electrice

Honda Motor intenționează să investească 10 trilioane de yeni (aproximativ 64,5 miliarde de dolari) în strategia de electrificare a gamei de mașini în următorii zece ani, pentru a crește producția și vânzările de mașini electrice. Investițiile masive vor proveni din celelalte segmente de activitate ale companiei, respectiv din vânzările de mașini clasice și hibride și din zona mai profitabilă de motociclete.

Honda are o țintă de 40% din vânzări pentru mașini electrice până la finele deceniului

CEO-ul companiei, Toshihiro Mibe și-a prezentat planurile într-o conferință de presă, detaliind că producătorul japonez a insistat în ultimii doi ani pe obținerea unor baterii fiabile, mai ieftine și pe obținerea unor costuri cât mai reduse pentru mașini, înainte de a se concentra pe dezvoltarea de soft-uri pentru acestea. Primele modele vor avea o autonomie de 480 de kilometri și vor fi echipate cu baterii mult mai mici și mai ușoare decât cele actuale.

Sursa: https://global.honda/en/tech/Honda_electric_veichle_EV/

Compania intenționează să producă peste 2 milioane de mașini electrice până în 2030, inclusiv cu baterii alimentate cu hidrogen și speră că ponderea acestora să fie de minim 40% din totalul vânzărilor (anul trecut, Honda a avut o producție de aproximativ 3,7 milioane de mașini). China este prima piață vizată, unde producătorul japonez vrea să lanseze zece modele până în 2027. 

De asemenea, pe termen lung obiectivul este ca până în 2040 să producă doar modele electrice, un obiectiv mult întârziat comparativ cu concurenții europeni și americani, chiar și după ce aceștia și-au revizuit intențiile.

Motorizările hibrid au fost preferate de companiile din Japonia 

Producătorii japonezi de automobile sunt printre ultimii care adoptă acest tip de motorizare, fiind impulsionați de succesul din ultimii doi ani al concurenților chinezi. Motorizările hibrid au fost preferate de aceștia, iar strategia lor a dat roade în ultimele luni odată cu încetinirea vânzărilor pentru mașinile electrice, datorată diminuării subvențiilor sau chiar eliminării lor în mai multe țări, dar și scăderii interesului cumpărătorilor confruntați cu diverse provocări.

Viitorul însă pare să fie electric, cu baterii mai mici, cu autonomie mai mare sau cu software-uri din ce în ce mai îndrăznețe.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button