.
Știri

Cum poate inteligența artificială să ajute Europa să își rezolve prioritățile cheie

Comunicat de presă – Michelle Simmons, Președinte Microsoft Europa Centrală și Asia Centrală:2024 este anul în care inteligența artificială devine reală la locul de muncă.

Inteligența artificială nu este ceva nou – deja o folosim și o experimentăm în fiecare zi. Ne folosim de AI în analiza datelor legate de activitatea companiei, la birou; în laborator, pentru cercetare; acasă, într-o sesiune de jocuri sau atunci când selectăm următorul film pe care să îl vizionăm pe un serviciu de streaming, și în multe alte situații. Microsoft lucrează la cercetarea și dezvoltarea AI de peste trei decenii, iar AI este integrat pe scară largă în produsele și serviciile sale, susținând funcții familiare pe care le considerăm de la sine înțelese, cum ar fi conversia vocală a textului sau traducerea automată. Însă apariția noilor aplicații generative de inteligență artificială, inclusiv Copilot și ChatGPT, a adus cu adevărat în centrul atenției această tehnologie.

Se preconizează că AI va crește producția economică a organizațiilor și antreprenorilor europeni cu 2,7 trilioane de euro, adică 20%, până în 2030. Accelerarea creșterii competențelor în materie de AI și inovare digitală, pentru a atinge niveluri similare cu cele din SUA, ar putea genera o sumă suplimentară de 900 de miliarde EUR. Recunoscând amploarea acestei oportunități, UE își propune ca, până la sfârșitul deceniului, 75% din businessurile din regiune să utilizeze soluții de inteligență artificială, cloud și big data.

Viziunea europeană descrie un viitor sustenabil, productiv și prosper pentru toți. Cloud-ul și inteligența artificială sunt esențiale în această transformare, deblocând noi oportunități de creștere. Fiind cel mai mare exportator mondial de servicii și produse manufacturate și partener comercial principal pentru 80 de țări, UE este profund integrată în economia mondială. Într-o lume din ce în ce mai digitală, exploatarea AI poate amplifica aceste puncte forte, promovând inovația, competitivitatea și creșterea.

Inteligența artificială oferă oportunități nelimitate, revoluționând industriile și rezolvând probleme din domeniul sănătății, retailului, producției, serviciilor financiare și sustenabilității. În Europa, sunt multe exemple notabile: Lituania are o strategie națională pentru inteligența artificială, care urmărește să optimizeze creșterea economică și competitivitatea, în beneficiul tuturor. Bürokratt din Estonia este primul asistent virtual din lume bazat pe AI dedicat serviciilor publice, care ajută cetățenii să utilizeze serviciile guvernamentale digitalizate. Agricloud, un start-up cu sediul în România, dezvoltă soluții inteligente pentru agricultură. Folosind drone și senzori plasați la nivelul solului, acesta colectează date care sunt stocate în cloud și analizate cu ajutorul AI, ajutând fermierii să își poată monitoriza și gestiona mai bine culturile.

Banca Česká Spořitelna și-a stabilit obiectivul de a crește productivitatea angajaților cu 30% în termen de doi ani, cu ajutorul Copilot. În plus, grupul MOL din Ungaria și-a construit un sistem național de economie circulară și de gestionare centralizată a deșeurilor. în Polonia, magazinele Zabka Nano utilizează Smart Store Analytics pentru a duce la următorul nivel experiența clienților la cumpărăturile de proximitate. Clientul intră, cumpără și iese din magazin cu ușurință, fără cozi la casierie, personal sau numerar, 24/7.

În întreaga lume, companiile de top utilizează instrumentele Microsoft AI pentru a redefini experiențele clienților și paradigmele operaționale. De la asistentul virtual al Mercedes-Benz, care revoluționează serviciile pentru clienți, până la inițiativele de sustenabilitate ale Ecolab, bazate pe inteligența artificială, spectrul aplicațiilor AI este vast și transformator. Succesul Coca-Cola Hellenic Bottling Company în extinderea operațiunilor și reducerea costurilor exemplifică capacitatea AI de a stimula simultan eficiența și inovația. Parteneriatul Microsoft cu grupul farmaceutic belgian UCB, de exemplu, le permite oamenilor de știință din companie să lucreze mai eficient la descoperirea unor noi medicamente.

Prin automatizarea sarcinilor și prin rolul de „copilot”, inteligența artificială ne va permite să ne concentrăm pe activități mai valoroase, pentru a realiza mai multe lucruri. Acest lucru ar putea crește produsul intern brut global cu 7% într-un deceniu și ar putea contribui la compensarea deficitului estimatpână în 2030 de 14,8 milioane, sau 6 %, al populației în vârstă de muncă din Europa.

Conform recentului studiu Work Trend Index, 75 % dintre cei care lucrează la nivel global în domeniul cunoașterii utilizează inteligența artificială, mulți adoptând-o în ultimele șase luni. Angajații consideră că AI stimulează productivitatea și creativitatea, dar în același timp recurg la propriile lor instrumente, din cauza lipsei de sprijin organizațional, ceea ce ridică probleme legate de securitatea datelor. 

Pentru a profita de oportunitatea AI, trebuie să încurajăm un ecosistem prosper și să facem inteligența artificială accesibilă tuturor organizațiilor. O piață AI deschisă și competitivă este esențială. Adevărata valoare a inteligenței articifiale va fi realizată prin integrarea sa în economie și prin dezvoltarea aplicațiilor AI. Acest lucru depinde de lideri, care au nevoie să prioritizeze și să comunice o strategie AI pentru compania lor, încurajând în același timp experimentarea și implicarea la fiecare nivel al organizației.

Având în vedere rolul pe care inteligența artificială îl va juca în viața noastră, inovația bazată pe AI trebuie să fie echilibrată cu eforturile de atenuare a riscurilor și a utilizării abuzive – cum ar fi dezinformarea, deep fake sau problemele legate de confidențialitate și proprietate intelectuală – precum și cu preocupările legate de mediu. Microsoft se implică pe deplin în această direcție, proiectând AI în mod responsabil, și completând legile privind confidențialitatea cu cele mai înalte standarde de securitate, pentru a menține utilizatorii în siguranță.

Inteligența artificială generativă este o tehnologie unică și puternică, ce poate crea noi posibilități în diverse sectoare, crescând valoarea businessurilor, în special în domenii precum experiența angajaților, implicarea clienților, procesele interne și inovarea. Prin aplicarea abilităților AI, putem sprijini procesul decizional strategic, optimiza operațiunile și susține creșterea. Companiile care sunt atente la adopția AI vor fi lideri în această nouă eră – vor stimula inovația și vor avea un avantaj competitiv.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button