.
ȘtiriAuto

Cresc înmatriculările de autoturisme noi în UE, dar hibridele plug-in scad cu 19,9%

Datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că în luna iunie 2024 înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au înregistrat o creștere de 4,3%, susținută de creșterile din trei dintre cele patru mari piețe ale regiunii: Italia (+15,1%), Germania (+6,1%) și Spania (+2,2%). Prin contrast, Franța a înregistrat o scădere de 4,8% în aceeași perioadă.

În prima jumătate a anului 2024, potrivit datelor ACEA, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 4,5%, atingând aproape 5,7 milioane de unități. Cu toate acestea, volumul înmatriculărilor rămâne relativ scăzut (-18%) prin comparație cu nivelurile pre-pandemice. Cele mai mari piețe din bloc au arătat o performanță pozitivă, dar modestă: Spania (+5,9%), Germania (+5,4%), Italia (+5,4%) și Franța (+2,8%).

Înmatriculările de autoturisme noi după sursa de alimentare

În iunie, autoturismele electrice pe baterie (BEV) au reprezentat 14,4% din piața auto a UE, în scădere de la 15,1% în anul precedent. În același timp, vehiculele hibrid-electric au crescut cota de piață, de la 24,4%, la 29,5%. Cota combinată a autoturismelor pe benzină și diesel a scăzut la 47,1%, de la 49,6%.

Evoluția autoturismelor electrice

În iunie 2024, înmatriculările de autoturisme noi, electrice, pe baterie, au scăzut cu 1%, ajungând la 156.408 unități, cota lor totală de piață scăzând la 14,4% de la 15,1%. Deși Belgia (+50,4%) și Italia (+117,4%) au înregistrat creșteri semnificative, aceste câștiguri nu au putut compensa scăderile cu două cifre din alte piețe de top: Germania (-18,1%), Olanda (-15%) și Franța (-10,3%).

Înmatriculările de mașini depozit înmatriculările de autoturisme noi  foto Pexels

În total, în prima jumătate a anului, au fost înmatriculate 712.637 autoturisme electrice pe baterie, marcând o creștere modestă de 1,3% față de aceeași perioadă a anului precedent și reprezentând 12,5% din piață.

Prin contrast, înmatriculările de autoturisme hibrid plug-in (PHEV) au înregistrat o scădere puternică de 19,9% luna trecută, cu scăderi mari în trei dintre cele mai mari piețe: Belgia (-49,2%), Franța (-21,7%) și Germania (-3,4%). În iunie, autoturismele hibrid plug-in au reprezentat 6,1% din piața totală auto, în scădere de la 7,9% anul trecut, cu 66.482 unități vândute.

Vehiculele hibrid-electric (HEV) au fost singura categorie de propulsie care a înregistrat creșteri, cu înmatriculările de autoturisme crescând cu 26,4% în iunie ajungând la 321.959 unități.

Toate cele patru mari piețe pentru acest segment au înregistrat creșteri cu două cifre: Franța (+34,9%), Italia (+27,2%), Spania (+23%) și Germania (+16,5%). Această creștere a împins cota de piață a vehiculelor hibrid-electric la 29,5%, în creștere de la 24,4% în iunie 2023.

Care e diferența între hibrid plug-in (PHEV) și hibrid-electric (HEV)?

Autoturismele hibrid plug-in (PHEV) au o baterie mai mare, reîncărcabilă extern și oferă o autonomie electrică mai mare, în timp ce autoturismele hibrid-electric (HEV) au o baterie mai mică, reîncărcabilă intern, cu autonomie electrică limitată, utilizând propulsia combinată fără necesitatea reîncărcării externe.

Evoluția autoturismelor pe benzină și diesel

În iunie 2024, vânzările de autoturisme pe benzină au rămas relativ stabile, scăzând cu doar 0,7%. Scăderile din piețe cheie precum Franța (-20,2%) și Spania (-7,5%) au fost compensate de creșterile din Germania (+12,1%) și Italia (+6,9%). Ca rezultat, autoturismele pe benzină reprezintă acum 34,4% din piață, în scădere de la 36,2% în iunie anul trecut.

Piața autoturismelor diesel a înregistrat o situație similară, cu o scădere ușoară de 0,9%, rezultând o cotă de piață de 12,7% luna trecută. În timp ce Germania a înregistrat o creștere de 12,4%, scăderi au fost observate în alte piețe importante, precum Italia (-18,3%), Franța (-8,3%) și Spania (-2,1%).

Conform datelor (ACEA), înmatriculările de autoturisme noi în UE arată un peisaj diversificat al pieței auto, cu schimbări în preferințele consumatorilor pentru diferite tipuri de propulsie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button