.
ȘtiriAlteleCompanii

Venituri, profituri și abonați în creștere pentru Netflix în T2

Netflix a prezentat aseară, după închiderea ședinței de tranzacționare, rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru al anului, rezultate ce au fost peste așteptările pieței, mai ales în ceea ce privește numărul de noi abonați, acesta fiind o dovadă a viabilității companiei în condițiile în care competitorii se confruntă cu scăderi.

Competitorii precum Disney și Warner Bros au raportat venituri în scădere din segmentul tradițional de televiziune și încearcă să smulgă o cotă de piață din streaming de la Netflix, prin investiții mai mari în programe pentru platformele lor.

Numărul total de abonați ai Netflix a ajuns la 277,65 de milioane la nivel global

Compania a adăugat 8,05 milioane de abonați în cel de-al doilea trimestru, comparativ cu cei 5,89 milioane de abonați în aceeași perioadă a anului trecut, mai ales pentru cel mai ieftin abonament, cel ce presupune vizionarea de reclame; aceste abonamente reprezintă 45% din baza totală de abonați. Compania a anunțat că va renunța la cel mai ieftin abonament cu reclame de 11,99 dolari din SUA și Franța.

Pentru a creștere interesul clienților, Netflix testează o reproiectare a paginii principale, care vor conține informații mai multe, precum un titlu mai vizibil, un rezumat mai complet al filmului și trailere mai captivante, dar și evaluări din partea criticilor și a clienților. Totodată, va crește conținutul de evenimente sportive live și de jocuri, pentru a atrage o nouă categori de clienți.

Rezultatele financiare ale trimestrului

Veniturile trimestrului au urcat la 9,56 miliarde de dolari, în creștere cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, dar fiind relativ similare cu estimările pieței de 9,53 miliarde de dolari.

Profitul net a crescut cu 44% la 2,15 miliarde de dolari, peste estimările analiștilor compilate de LSEG de 2,06 miliarde de dolari, respectiv la 4,88 dolari per acțiune comparativ cu estimările de 4,74 dolari și 3,29 dolari per acțiune din 2023. Fluxul de numerar liber a scăzut la 1,21 miliarde de dolari, sub așteptările pieței, însă anul trecut compania se confrunta cu grevele actorilor și scenariștilor de la Hollywood.

Pentru trimestrul al treilea, Netflix se așteaptă la o creștere anuală a veniturilor cu 14%, respectiv de 19% fără a ține cont de evoluția cursurilor de schimb valutare și la o marjă de profit operațional de 26%, în creștere de la estimarea anterioară.

Cotația Netflix (NFLX) a fost ferită de scăderile acestui început de vară, depreciindu-se doar cu 1,49% în ultimele cinci zile, dar păstrează o creștere de 33,08% de la începutul anului.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button