Continental AG, furnizorul german de produse pentru industria auto și industrială, a raportat o creștere notabilă a profiturilor în cel de-al treilea trimestru al anului, în pofida multiplelor provocări din sectoarele auto și industriale globale.
Producția globală de autoturisme și vehicule comerciale ușoare a scăzut cu aproximativ 5% în al treilea trimestru al anului, la 21,6 milioane de unități, față de 22,6 milioane în T3 2023. Producția în Europa a scăzut cu 6%, ajungând la aproximativ 3,6 milioane de unități, în timp ce America de Nord a înregistrat o scădere de 5%, ajungând la aproximativ 3,8 milioane de mașini; producția din China a scăzut, de asemenea, cu 3%, până la aproximativ 7,3 milioane de vehicule.
Profit net în creștere cu 62,8% pentru Continental
Compania a înregistrat vânzări consolidate de 9,8 miliarde de euro, o scădere de 4% față de cele 10,2 miliarde de euro înregistrate în aceeași perioadă a anului precedent. În schimb, profitul operațional ajustat (EBIT ajustat) a crescut semnificativ cu 36%, ajungând la 873 milioane de euro, de la 642 milioane de euro în T3 2023, pentru o marjă EBIT ajustată de 8,9%, comparativ cu 6,3% în anul precedent. Profitul net pentru trimestru a atins 486 milioane de euro, marcând o creștere de 62,8%.
Fluxul de numerar liber ajustat a fost de 323 milioane de euro, în scădere cu 30,6% față de 466 milioane euro din același trimestru al anului trecut; această diminuare se datorează investițiilor strategice și provizioanelor pentru posibilele taxe financiare legate de investigațiile fiscale în curs de desfășurare ale autorităților italiene.
CEO-ul Continental, Nikolai Setzer, a subliniat progresele strategice și operaționale ale companiei, afirmând: „Continuăm să conducem dezvoltarea Continental – strategic și operațional, pas cu pas. În acest final de an provocator, ne propunem să îmbunătățim și mai mult câștigurile diviziei Automotive”.
Performanțele diviziilor companiei
Divizia Automotive a raportat vânzări de 4,8 miliarde de euro, în scădere cu 4,7% față de T3 2023; în pofida scăderii vânzărilor, marja EBIT a ajustată a diviziei a crescut la 4,2%, de la 2,8% în anul precedent – această îmbunătățire se datorează măsurilor riguroase de reducere a costurilor și negocierilor de preț reușite cu producătorii auto. Compania anticipează noi creșteri ale câștigurilor în al patrulea trimestru, impulsionate de creșteri preconizate ale volumelor de producție globală și de lansări de produse noi.
Divizia de cauciucuri Tires a avut performanțe solide, generând vânzări de 3,5 miliarde de euro, o creștere de 1,9%, susținută de îmbunătățirea afacerilor în Europa și de vânzările de anvelope de iarnă. Pentru a valorifica oportunitățile de creștere din regiunea Asia-Pacific, Continental plănuiește să investească peste 300 milioane de euro pentru a extinde fabrica de anvelope din Rayong, Thailanda, crescând capacitatea de producție cu încă trei milioane de anvelope anual.
În schimb, divizia ContiTech a întâmpinat dificultăți, cu vânzări în scădere cu 9,9%, la 1,5 miliarde de euro; marja EBIT ajustată a diviziie a scăzut la 4,5%, de la 6,5% în anul precedent, în principal din cauza cererii industriale slabe în Europa și America de Nord. Compania nu anticipează o revenire a afacerilor industriale în trimestrul al patrulea și, în consecință, și-a ajustat perspectivele de vânzări și câștiguri pentru ContiTech.
Continental a revizuit în scădere prognozele pentru finalul de an
Continental și-a revizuit prognoza pentru întregul an 2024, așteptându-se acum ca vânzările grupului să fie între 39,5 miliarde și 42,0 miliarde de euro, în scădere față de prognoza anterioară de 40,0 miliarde – 42,5 miliarde de euro. Marja EBIT ajustată este proiectată să fie în jur de 6,0% – 7,0%. Rata de impozitare este estimată la aproximativ 30%, mai mare decât anticiparea anterioară de 27%, din cauza alocării veniturilor nete în diferite țări și a investigațiilor fiscale în curs.
Cotația Continental (CON) este performera bursei din Germania după prezentarea acestor rezultate financiare, înregistrând o creștere de peste 7% pe parcursul zilei în urma prezentării acestor rezultate; de la începutul anului însă, acțiunile companiei au un declin de 20,83%.