Institutul Național de Statistică a raportat o creștere a cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul în România, pentru luna aprilie 2024, pe aceeași direcție cu rezultatele din luna precedentă.
Ce spun cifrele despre comerțul cu amănuntul din aprilie 2024
În luna aprilie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete, a crescut față de luna martie 2024 atât ca serie brută, cu 6,2%, cât și ca serie ajustată, în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 0,8%.
Creșterea de 6,2% a fost impulsionată de vânzările de produse nealimentare, care au înregistrat un salt de 9,3%, comerțul cu carburanți pentru autovehicule în magazine specializate, care a crescut cu 6,6%, și vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun, care au crescut cu 2,3%.
În termeni ajustați sezonier, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au crescut cu 2,3%, iar vânzările de produse nealimentare cu 0,7%, în timp ce comerțul cu carburanți a scăzut cu 2,2%
Comparativ cu aprilie 2023, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 14,6% ca serie brută și cu 9,5% ca serie ajustată sezonier. Creșterea anuală brută, de 14,6%, a fost susținută de vânzările de produse nealimentare, care au crescut cu 21,9%, de comerțul cu carburanți, care a crescut cu 14,7%, și de vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun, care au crescut cu 6,3%.
În termeni ajustați, vânzările de produse nealimentare au crescut cu 14,4%, comerțul cu carburanți cu 7,9%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun cu 5,4%.
În perioada 1 ianuarie – 30 aprilie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 8,5% ca serie brută și cu 6,5% ca serie ajustată sezonier, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Creșterea brută a fost determinată de vânzările de produse nealimentare (+14,8%), comerțul cu carburanți (+5,7%) și vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+2,9%). Ajustat sezonier, creșterile au fost de 12,2% pentru produsele nealimentare, 4,2% pentru carburanți și 2,1% pentru produse alimentare, băuturi și tutun.
Datele raportate de Institutul Național de Statistică indică o tendință de creștere continuă în sectorul comerțului cu amănuntul din România și poate chiar un optimism al consumatorilor.