.
ȘtiriCompaniiTech

Comisia Europeană acuză Meta Platforma de publicitate țintită, ceea ce poate aduce companiei americane o amendă de până la 10% din veniturile globale

Meta, compania mamă Facebook, a primit ieri o informare din partea Comisiei Europene referitoare la concluziile preliminare ale investigației acesteia privitoare la publicitatea plătită de către europeni, care contravine noii legislații DMA (Digital Markets Act).

Digital Markets Act este legea europeană ce dorește a face piețele online mai echitabile din punct de vedere al concurenței, definind un set de obligații și de interdicții pentru marile platforme digitale ce activează în domeniul digital – motoarele de căutare online, site-urile de networking, magazinele de aplicații, serviciile de mesagerie etc. DMA a devenită aplicabilă pe 2 mai 2023, iar obligațiile au intrat în vigoare din martie 2024, Comisia Europeană anchetând deja Apple și Microsoft în urma încălcării regulilor antitrust stabilite prin noua lege.

Utilizatorii europeni ai aplicațiilor Meta nu au posibilitatea de a-și da acordul privind utilizarea datelor personale

În opinia Comisiei, compania americană a încălcat noua lege prin faptul că nu oferă o alegere adecvată utilizatorilor între abonamentul plătit, fără publicitate, pentru aplicațiile sale Facebook și Instagram și utilizarea gratuită a acestora, dar cu permisiunea ca datele să le fie folosite pentru publicitatea țintită. Pentru a fi conform cu DMA, Meta ar trebui să permită totuși accesarea aplicațiilor sau la un echivalent al acestora, însă cu opțiunea expresă de utilizare a datelor personale (implicit pentru personalizarea reclamelor).

Meta are posibilitatea din acest moment să își exercite dreptul la apărare, examinând documentele și concluziile anchetei și să prezinte măsurile de remediere, în caz contrar Comisia Europeană putând amenda compania în primă instanță cu până la 10% din cifra anuală de afaceri, iar în cazul unor încălcări repetate, cu până la 20% și impunerea unor măsuri corective suplimentare. Veniturile companiei în 2023 s-au ridicat la 134,09 miliarde de dolari, în timp ce pentru primul trimestru din acest an acestea au fost de 35 de miliarde de dolari, din care aproximativ 23% provin de la utilizatorii europeni.

Cotația Meta Platforms (META) a scăzut cu mai mult de 2% în urma acestei știri, dar până la închiderea ședinței a recuperat din pierderi, încheind ziua la același nivel; de la începutul anului, acțiunile companiei americane au o apreciere de 43,65%.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button