Boeing reia producția după ce muncitorii au acceptat majorări salariale de 38%
După mai bine de șapte săptămâni de protest, muncitorii Boeing au decis luni, 4 noiembrie, încheierea grevei și reîntoarcerea la muncă, în urma încheierii unui nou contract colectiv cu 59% dintre voturi. Acesta prevede o creștere salarială de 38% pe parcursul a patru ani, împreună cu alte beneficii, aducând o gură de aer proaspăt companiei, care se confrunta deja cu dificultăți financiare severe și o scădere a producției.
Un nou început pentru Boeing și angajații săi
După trei runde de voturi din septembrie încoace, muncitorii sindicalizați din Seattle și alte fabrici Boeing au acceptat, în cele din urmă, o propunere ce include o creștere salarială de 13% în primul an și bonusuri de semnare care pot ajunge până la 12.000 de dolari. Contractul, care va duce salariul mediu al unui muncitor Boeing la peste 119.000 de dolari pe an la finalul perioadei de patru ani, a fost salutată de președintele sindicatului, Jon Holden, ca o victorie pentru angajați, care vor relua munca cel târziu până pe 12 noiembrie.
Pentru sindicat, acest acord reprezintă un echilibru între obținerea de beneficii mai mari pentru membri și evitarea riscului unei oferte mai slabe în viitor. În ciuda creșterii costurilor de trai din zona Seattle, liderii sindicali au avertizat că ultima ofertă ar putea fi cea mai avantajoasă pe care ar putea-o obține, încheind astfel un capitol tensionat în relațiile cu Boeing.
CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, a declarat că acest acord oferă ocazia împăcării între companie și angajați. „Vom putea merge mai departe doar prin ascultare și colaborare,” a afirmat Ortberg, care a preluat conducerea în august, într-o perioadă de provocări pentru gigantul aerospațial american.
Impactul asupra redresării financiare a Boeing
Aprobarea acestui nou contract de muncă reprezintă un punct de cotitură pentru Boeing, care se află sub o presiune uriașă pentru a relua producția, vitală pentru recuperarea sa financiară. În contextul în care compania a lansat recent o emisiune de acțiuni de peste 20 de miliarde de dolari pentru a-și susține lichiditățile, repornirea liniilor de asamblare devine esențială. Compania primește cea mai mare parte a plății pentru avioane în momentul livrării către clienți, ceea ce face ca reluarea producției modelelor populare, precum 737 Max și 777, să fie critică pentru fluxul de numerar.
Chiar și președintele SUA, Joe Biden, a salutat realizarea acestui acord, evidențiind importanța sa nu doar pentru angajații Boeing, ci și pentru întreaga industrie aerospațială americană.