
Apple se pregătește pentru o lansare semnificativă de produse pe 19 februarie 2025, cu indicii din partea CEO-ului Tim Cook că va dezvălui noul iPhone SE 4.
Acest model este așteptat să includă un ecran OLED mai mare, eliminarea butonului home în favoarea Face ID și integrarea cipului A18, care oferă funcționalități avansate de inteligență artificială prin Apple Intelligence. În plus, dispozitivul va adopta portul de încărcare USB-C, aliniindu-se la noile reglementări. Prețul estimat este de aproximativ 500 de dolari, ceea ce îl face o opțiune atractivă pentru cei care se aşteaptă la aplicații şi funcții moderne la un preț accesibil.
Apple integrează AI de la Alibaba și Baidu în China
Totodată, pentru a-și îmbunătăți funcționalitățile de AI în China, Apple a încheiat parteneriate cu Alibaba și Baidu. Modelul Qwen al Alibaba va fi integrat în iPhone-urile vândute pe piața chineză şi ajută astfel compania americană să respecte reglementările stricte ale Chinei privind AI și să rămână competitiv în fața producătorilor locali de smartphone-uri, care au adoptat rapid tehnologii avansate de inteligență artificială.

În paralel, Apple explorează posibilitatea de a produce iPhone-uri în Indonezia, ca răspuns la interdicția de vânzare a modelelor iPhone 16 în această țară. Decizia autorităților indoneziene se bazează pe faptul că Apple nu a respectat cerințele privind conținutul local, care impun ca o parte dintre componentele telefoanelor să fie fabricate la nivel național.
Prin deschiderea unor fabrici în Indonezia, Apple dorește să îndeplinească aceste cerințe, să ridice interdicția de vânzare și să acceseze piața în creștere din regiune. Dacă acest plan se concretizează, Indonezia va deveni a doua țară din Asia de Sud-Est, după Vietnam, unde Apple își mută producția, o strategie menită să reducă dependența companiei de China.
Cotația Apple (AAPL) a crescut în ședința de ieri cu 1,97%, la 241,53 de dolari, impulsionată mai ales de parteneriatele de pe piața chineză, unde compania se confruntă cu o scădere destul de importantă a vânzărilor în ultimele trimestre.