Amazon a devenit ieri cea de-a cincea cea mai valoroasă companie la nivel global, depășind la închidere o valoare de piață de două mii de miliarde de dolari; creșterea s-a datorează atât interesului investitorilor în companiile care au înregistrat aprecieri mai mici ale cotației de la începutul anului – ce-i drept, toate evoluțiile bursiere par minore în comparație cu Nvidia, dar și faptului că Amazon va lansa o secțiune de produse ieftine cu livrare directă din China.
De la începutul anului Amazon are o apreciere de 27,60%
Cotația Amazon (AMZN) a crescut cu 3,90% în ședința bursieră de ieri la 193,61 dolari per acțiune, ceea ce reprezintă și maximul istoric pentru companie. Maximul anterior era de 188 de dolari per acțiune, atins pe finalul anului 2021, în plină pandemie, când comenzile on-line deveniseră principala modalitate de shopping.
Amazon a intrat astfel, în clubul select al companiilor cu o capitalizare de peste 2.000 de miliarde de dolari, alături de Microsoft, Apple, Nvidia și Alphabet, prima din alt domeniu decât cel al tehnologiei informației, deși o bună parte din venituri provin din serviciile de cloud oferite.
AWS este cel mai mare furnizor de cloud din lume și includerea capabilităților de inteligență artificială generativă a adus cu sine creșterea veniturilor în acest an, comparativ cu scăderea înregistrată anul trecut. În plus, compania a investit și în start-up-ul de AI Anthropic și în cel de robotică Figure în încercarea de a beneficia de valul inteligenței artificiale.
Amazon intenționează să lanseze o secțiune de articole ieftine
Amazon va lansa o secțiune pe site-ul său cu produse ieftine, ce vor fi livrate direct din depozitele din China, într-un interval de la 9 la 11 zile lucrătoare, ca răspuns la evoluția fulminantă a noilor concurenți Shein și Temu. Noua secțiune va oferi produse de modă ieftine, bunuri pentru casă sau necesități zilnice, exact produse oferite la vânzare de cele două companii chinezești.
Conform Reuters, Amazon a avut mai multe întâlniri cu diverși producători din China, urmând să înroleze comercianții pe platformă din vară și să primească comenzi din toamnă; comercianții își vor stabili singuri politicile de preț și de produs și vor avea posibilitatea de a avea stocuri mici pentru a testa piața.