
Heineken a prezentat ieri rezultate financiare aferente trimestrului al doilea al anului, rezultate care nu au fost pe placul investitorilor și au dus la scăderea cotației producătorului olandez de bere cu peste 10% pe parcursul zilei.
Heineken a înregistrat o depreciere a mărcii în China de 874 milioane de euro
Cea mai mare surpriză a fost înregistrarea unei pierderi contabile de 874 de milioane de euro pentru participația sa din China Resources Beer, menționând că decizia a fost luată pe fondul scăderii cererii consumatorilor chinezi și a mediului economic potrivnic din această țară. Această depreciere a dus la o pierdere netă pentru întreg trimestrul de 95 de milioane de euro, comparativ cu profitul de 1,16 miliarde de euro din aceeași perioadă a anului trecut.
Incertitudinile economice din China afectează iată și sectorul bunurilor de larg consum, după cel al bunurilor de lux și al mașinilor, trăgând un nou semnal de alarmă asupra tendințelor de scădere a celei de-a doua economii ale lumii; de altfel, bursa chineză este la un minim al ultimelor șase luni.
Heineken a obținut venituri în creștere cu 2,2% în prima jumătate a anului
Cel de-al doilea producător la nivel mondial de bere a încasat venituri de 17,823 miliarde de euro în primele șase luni ale anului, mai mari cu 2,2% față de anul trecut; per total, volumele livrate au crescut cu 2,1%.
În ceea ce privește profitul operațional, Heineken a raportat o creștere a acestuia cu 12,5% pe parcursul primului semestru la 1,542 miliarde de euro, odată cu creșterea vânzărilor datorată multiplelor evenimente sportive din prima jumătate a anului – campionatele european și american de fotbal, dar a fost sub așteptările analiștilor de 13,2%.
Heineken și-a crescut previziunile pentru întreg anul și se așteaptă la creșterea profitului operațional cuprinsă între 4% și 8%, creștere încă sub estimările pieței; CFO-ul Harold van der Broeck a precizat că vremea rece pentru vara din vestul Europei și vânzările dezamăgitoare totuși, din timpul EURO 2024, inclusiv din iulie, sunt de vină pentru această prognoză sub așteptări.

Cotația Heineken (HEIA) a închis ședința de tranzacționare la 81,50 euro pentru o depreciere zilnică de 10,15%, iar de la începutul anului înregistrează o scădere de 11,59%. Prețul mediu țintă al celor 21 de analiști care urmăresc compania este de 98,92 euro per acțiune, conform datelor compilate de Tradingview, dar cu siguranță aceștia își vor modifica estimările în zilele următoare, după aceste rezultate dezamăgitoare.