.
ȘtiriAuto

Vânzări lunare record de mașini electrice în septembrie 2024

Mașinile electrice revin în atenția cumpărătorilor, mai ales a celor asiatici, prețurile atractive și infrastructura foarte bună din aceasta parte a lumii ajutând la creșterea volumelor. Astfel, în luna septembrie, vânzările globale de mașini electrice și plug-in hybrid au crescut cu 30,5% față de anul precedent, conform datelor de la Rho Motion, atingând un total de peste 1,7 milioane de unități vândute. 

Evoluția vânzărilor de mașini electrice pe regiuni

China a fost liderul pieței, reprezentând peste 60% din vânzările globale, susținute de producători locali precum BYD, Nio, Xpeng sau Leapmotor, dar și de modelele Tesla. În această țară s-au vândut un număr record de 1,1 milioane de mașini electrice, cu 9% mai mult decât luna trecută, iar de la începutul anului, dinamica este mult mai accentuată – creștere de 35%, aproximativ 7,2 milioane de unități.

În Europa – țările din Uniunea Europeană, EFTA și Marea Britanie, vânzările au recuperat teren, în special pentru SUV-uri electrice, cu Germania și Norvegia conducând această tendință; vânzările au urcat la puțin peste 300.000 de mașini, cu o creștere de 12% față de septembrie 2023 pentru cele complet electrice, dar o scădere de 12% față de aceeași perioadă pentru cele plug-in hybrid. În primele opt luni ale anului, vânzările au scăzut cu 4%, la aproximativ 2,2 milioane de mașini.

În SUA, cererea a crescut pentru camioanele electrice și SUV-uri, însă Model Y de la Tesla rămâne detașat în fruntea vânzărilor. De asemenea, preferința rămâne pentru producătorii locali, Tesla, General Motors şi Ford înregistrând cifre de producție și vânzări în creștere.

În ciuda succesului, piața mașinilor electrice se confruntă cu multiple provocări, cum ar fi deficitul de litiu și cobalt, care influențează costurile de producție ale bateriilor, isr prețurile de vânzare rămân ridicate comparativ cu cele ale mașinilor cu motor termic.

De asemenea, infrastructura globală de încărcare rămâne insuficientă, în special în zonele rurale și în piețele emergente, și chiar în multe zone urbane din Europa și Statele Unite. Asta fără a mai aminti de tarifele vamale impuse de SUA, Canada și Uniunea Europeană la importul de mașini electrice din China, tarife care pot duce la un adevărat război comercial, cu măsuri din ce în ce mai protecționiste.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button