Uber și BYD, producătorul chinez de automobile, au anunțat miercuri, 31 iulie, un parteneriat, care vizează integrarea a 100.000 de noi vehicule electrice (EV) în platforma de ride-hailing Uber. Parteneriatul va debuta în Europa și America Latină, extinzându-se ulterior în Orientul Mijlociu, Canada, Australia și Noua Zeelandă. Anunțul parteneriatului a avut un impact pozitiv, acțiunile Uber crescând cu aproximativ 2.5% în tranzacțiile pre-market.
Detalii ale parteneriatului dintre Uber și BYD
Acordul dintre cele două companii promite să ofere șoferilor prețuri accesibile și soluții de finanțare pentru vehiculele electrice BYD, adresând una dintre principalele bariere în calea adoptării EV-urilor. Costurile mari au împiedicat creșterea cererii de EV-uri într-un ritm mai rapid în ultimii doi ani. În plus, companiile vor oferi reduceri pentru întreținerea vehiculelor, încărcare, finanțare și leasing, în funcție de piață, pentru a sprijini tranziția către vehicule electrice.
Într-un context de preocupări tot mai mari legate de schimbările climatice și de nevoia urgentă de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, acest parteneriat vine ca o soluție pentru a stimula electrificarea sectorului transporturilor.
CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, a subliniat beneficiile ale trecerii la EV-uri pentru șoferii de pe platforma Uber: „Când un șofer Uber trece la un vehicul electric, poate reduce emisiile de patru ori mai mult decât un șofer obișnuit, chiar dacă petrece mai mult timp pe drum.”
În plus, cele două companii vor colabora pentru a integra tehnologiile autonome în vehiculele BYD destinate platformei de ride-hailing Uber. Aceasta mișcare vine în contextul în care competitorul american al BYD, Tesla, este pe cale să dezvăluie primul robotaxi în octombrie, după ce vânzările sale de EV-uri au scăzut în primele două trimestre ale anului.
Uber și-a stabilit un obiectiv ambițios de a deveni complet fără emisii în orașele din SUA și Canada până în 2030. Compania americană colaborează deja cu Tesla pentru a promova utilizarea EV-urilor de către șoferii săi în aceste regiuni.
Colaborarea dintre cele două companii marchează un pas important în electrificarea transportului urban, oferind soluții concrete pentru a face vehiculele electrice mai accesibile și atractive pentru șoferii de pe platforma de ride-hailing.