
În primul trimestru al anului 2025, Grupul Renault a raportat o creștere modestă a veniturilor, de 0,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 11,68 miliarde de euro (13,24 miliarde de dolari), ușor sub așteptările analiștilor, care estimau 11,71 miliarde de euro. Această creștere a venit în pofida reducerii stocurilor la dealeri și a cursurilor valutare nefavorabile.
Vânzările de vehicule au crescut cu 2,9%, ajungând la 564.980 de unități, impulsionate de lansarea cu succes a unor modele noi precum Renault 4 şi Renault 5 electrice sau Dacia Bigster. Performanța operațională a Renault reflectă continuarea strategiei sale de transformare, prin care producătorul francez a continuat să aplice măsuri de reducere a costurilor și să își optimizeze mixul de produse pentru a crește profitabilitatea, lucru confirmat şi de timpul de aşteptare pentru o maşină nouă de aproximativ două luni.
Din punct de vedere regional, vânzările din Europa au fost mai mari cu 2,8%, respectiv 402.413 de maşini, în timp ce cele din America Latină au crescut cu 21,1%, iar cele din Maroc cu 45,5%. De asemenea, în contextul incertitudinilor de pe piață, Renault a decis să amâne unele proiecte considerate neesențiale, inclusiv o posibilă lansare a mărcii Alpine în Statele Unite.
Modelele electrice au urcat la o pondere de 33% din vânzări
Strategia de electrificare a companiei continuă să câștige tracțiune. În 2024, Grupul Renault a înregistrat un mix de vânzări electrificate de 33% în Europa, din care 24% au fost modele hibride și aproape 9% modele full electrice.
Marca Renault a avut un mix de vânzări electrificate de 44,2% în Europa, cu o creștere de 46,1% la vânzările de hibride datorită modelelor Clio, Captur şi Symbioz și de 87,9% la cele de electrice, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

În schimb, vânzările mărcii Dacia au scăzut cu 2%, la 154.378 de unități, datorită rebranduirii modelului Duster sub marca Renault în Turcia; modelul Sandero a rămas lider cu 67.616 maşini livrate, în timp ce pentru Bigster s-au întegistrat peste 13.000 de comenzi pe parcursul trimestrului.
Accentul Renault pe creşterea profitabilității a fost vizibil în strategia sa de vânzări: în Europa, vânzările către clienți retail au urcat la 63% din totalul vânzărilor Grupului, cu 21 de puncte peste media pieței. Compania a înregistrat, de asemenea, o creștere a valorii reziduale a maşinilor sale, performând mai bine decât media pieței.
Estimările Grupului Renault pentru anul 2025
Grupul Renault își menține obiectivul de a atinge o marjă operațională de cel puțin 7% pentru întregul an, luând în calcul un impact estimat de 500 de milioane de euro din cauza noilor standarde de emisii impuse în Europa, dar şi obținerea unui free cash-flow pozitiv de minim 2 miliarde de euro. Compania își propune să continue ofensiva de produse cu șapte lansări noi și două facelifturi în 2025, printre acestea nunărându-se lansarea Renault 4 E-TECH electric și Scenic E-TECH electric, dar și noul Dacia Bigster.

Cotația Renault (RNO) înregistrează o creştere uşoară la primele tranzacții ale zilei, fluctuând peste nivelul de 45 de euro per acțiune; de la începutul anului, acțiunile au o depreciere de doar 3,34%, grupul nefiind afectat de războiul comercial declanşat de Administrația Trump, neavând o prezență pe teritoriul Statelor Unite.