Meta Platforms (META) se prăbușește cu peste 15% în orele de tranzacționare de după închiderea ședinței regulare după ce societatea mamă a Facebook, Instagram, WhatsApp sau Threads a dezvăluit că va crește agresiv cheltuielile de dezvoltare în software și servicii de inteligența artificială, dar și în urma unor prognoze mai scăzute pentru trimestrul curent.
Meta plănuiește investiți masive în dezvoltarea de produse și servicii bazate pe inteligența artificială
CEO-ul Mark Zuckerberg a comentat în conferința cu analiștii ce a urmat raportării rezultatelor financiare, că deși compania alocă deja mulți bani și energie pentru a se concentra pe dezvoltare de produse bazate pe inteligența artificială, monetizarea acestora va lua ceva timp, ca și în cazul investițiilor în platformele actuale. Meta Platforms folosește deja inteligența artificială pentru promovarea și direcționarea cât mai precisă a conținutului din platformele sale de social media.
Compania a lansat site-ul Meta.ai (indisponibil momentan în România), versiunea de sine stătătoare a chatboot-ului Meta Ai, destinat să fie un concurent direct pentru ChatGPT sau Gemini. Pe lângă capabilitățile de interogare, Meta.ai poate crea atât imagini, cât și animații scurte. Compania nu are de gând momentan să vândă reclame sau să solicite un abonament pentru site.
Meta Platforms a avut rezultate excelente în primele trei luni ale anului
Veniturile trimestrului pentru Meta Platforms au totalizat 36,45 miliarde de dolari, mai mari cu 27% peste veniturile înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut, dar și peste estimările pieței de 36,1 miliarde de dolari, conform FactSet. Reclamele afișate au crescut cu 20% cu un cost mai mare cu 6%. În schimb, dinamica cheltuielilor a fost mult mai reducă, acestea crescând doar cu 6% la 22,63 miliarde de dolari.
Și profitul operațional a depășit așteptările analiștilor, în creștere accelerată cu 91% la 13,81 miliarde de dolari, pentru o marjă de profit de 38%. Profitul net a totalizat 12,36 miliarde de dolari, respectiv un profit net per acțiune de 4,71 dolari, mai mare cu 114% față de cel obținut în primul trimestru din 2023. Numerarul și echivalent aflat în conturile companiei la 31 martie 2024 era de 58,12 miliarde de dolari, în scădere de la cele 65,4 miliarde de dolari la finele anului trecut.
Numărul de utilizatori zilnici ai platformelor de social media a urcat cu 7% la 3,24 miliarde.
Meta se așteaptă ca investițiile anuale să se situeze în intervalul 35-40 miliarde de dolari, în condițiile în care acestea au totalizat 28,1 miliarde de dolari anul trecut, în scădere față de cele 32 de miliarde de dolari din 2022.