În primele nouă luni ale anului 2024, ING Bank România a înregistrat o creștere importantă a activelor și a veniturilor, impulsionate de de creșterea numărului de clienți și de extinderea volumului de credite acordate.
Activele totale ale ING Bank România au atins valoarea de 71,5 miliarde de lei la sfârșitul celui de-al treilea trimestru din 2024, marcând o creștere de 13,6% față de aceeași perioadă a anului anterior.
În același timp, veniturile băncii au urcat la 2,83 miliarde de lei, ceea ce reprezintă o majorare de 13,5%; în schimb, profitul brut al băncii a crescut doar cu 0,8%, ajungând la 1,39 miliarde de lei.
ING Bank Romania a reușit creșteri importante ale portofoliului de depozite și de credite
Portofoliul de credite al băncii a crescut cu 16% în primele trei trimestre, depășind 43 de miliarde de lei. În paralel, depozitele atrase au înregistrat o creștere de aproximativ 15%, ajungând la 63,4 miliarde de lei. De asemenea, costurile cu provizioanele au scăzut semnificativ, cu 71%, până la 12 milioane de lei, indicând o îmbunătățire a calității portofoliului de credite.
În ceea ce privește finanțările sustenabile, ING Bank România a acordat credite ipotecare verzi în valoare de 258 milioane de euro în perioada ianuarie-septembrie 2024, în creștere cu 185% față de întregul an 2023. De asemenea, creditele de nevoi personale eco au crescut la 3,9 milioane de euro, comparativ cu 2,7 milioane de euro în aceeași perioadă a anului precedent. Pentru segmentul companiilor, banca a mobilizat aproximativ 1,5 miliarde de euro în finanțări sustenabile.
“În primele nouă luni din 2024, rezultatele financiare ale ING Bank România reflectă eforturile și succesul echipei noastre de a atrage noi clienți și de a extinde relațiile cu clienții existenți. În ciuda unei creșteri economice mai modeste în acest an, am reușit să creștem portofoliul de credite cu 16% în primele trei trimestre și ne propunem să finanțăm în continuare planurile clienților noștri, inclusiv în tranziția către o economie sustenabilă.
Extindem în permanență gama de servicii și produse și crearea unui ecosistem prin platformele digitale ale băncii, pentru a aduce cât mai multă valoare clienților. Un bun exemplu este Business Deals, care aduce oferte interesante clienților persoane juridice, în vreme ce ING Bazar propune oferte special negociate clienților persoane fizice deja de 8 ani” a declarat Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.