.
ȘtiriAutoCompanii

BMW a raportat o scădere cu 4% a vânzărilor în 2024, dar modelele electrice cresc în preferințele clienților

Grupul BMW a raportat o scădere a vânzărilor cu 4% pentru anul trecut, pe fondul scăderii mai accentuate a livrărilor pentru marca Mini – 244.915 autoturisme, cu 17,1% mai mici comparativ cu anul anterior, precum și al ușoarei scăderi pentru marca BMW, datorită problemelor cu sistemele de frânare din cel de-al doilea semestru al anului.

Astfel, la nivel de Grup, producătorul german a livrat 2.450.804 de mașini, din care 24,2% au reprezentat-o modelele electrificate, aproximativ 593.000 de unități. În China și în Asia, grupul a înregistrat o scădere de peste 10% a vânzărilor, în timp ce pe piața locală scăderea a fost de 5,3%. Toate cifrele prezentate sunt preliminare și pot suferi modificări.

Modelele electrice au atenuat scăderea vânzărilor

Unul dintre cei mai importanți factori care au contribuit la succesul BMW în 2024 a fost gama sa de mașini electrice, noile modele precum i4, iX și noul i5 captând atenția clienților. Modelul i5, cu combinația sa de performanță și tehnologie de ultimă generație, a devenit un succes instantaneu, stimulând vânzările atât în piețele mature, cât și în cele emergente.

Modelele full electrice au reprezentat 17,4% din totalul vânzărilor, respectiv 426.594 de mașini, toate mărcile – BMW, MINI și Rolls Royce înregistrând creșteri notabile pe toate piețele, cu excepția continentului asiatic, unde competiția acerbă din partea producătorilor locali a ridicat probleme serioase.

BMW rămâne lider în segmentul de lux

BMW și-a consolidat poziția de lider în segmentul de lux cu modele de vârf, precum seria 7 și SUV-ul XM. Aceste vehicule au rezonat cu consumatorii de lux, combinând performanța, rafinamentul și tehnologia avansată: Seria 7 a rămas o alegere de top pentru directori și cumpărători cu venituri ridicate, datorită caracteristicilor de ultimă generație și confortului de neegalat. Poziționat ca SUV-ul premium al BMW, XM a captat atenția consumatorilor care caută un amestec de lux și versatilitate.

Într-o piață extrem de competitivă, BMW a reușit să depășească rivalii cheie, Mercedes și Audi. Mercedes a raportat 2,389 milioane de mașini vândute (o scădere de 4%), în timp ce livrările Audi au scăzut cu 12% la aproximativ 1,7 milioane de mașini. Porsche a raportat la rându-i o scădere a livrărilor anul trecut.

Compania plănuiește să lanseze modele suplimentare de EV în 2025, vizând creșterea contribuției vânzărilor de EV-uri la 25%, iar investițiile BMW în tehnologia mașinilor conectate și conducerea autonomă sunt așteptate să atragă pasionații de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button