Volvo a anunțat rezultatele pentru luna aprilie, punând accentul pe o creștere semnificativă a vânzărilor modelelor sale electrice.
Datele Volvo din aprilie și vânzările de la începutul anului
Potrivit raportului, modelele electrice cu propulsie complet electrică sau hibride plug-in (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicles) au înregistrat o creștere de 53%, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut și au reprezentat 48% din totalul mașinilor vândute în aprilie. Ponderea mașinilor complet electrice a constituit 26% din totalul vânzărilor lunii.
Vânzările totale pentru perioada ianuarie-aprilie au însumat 214.914 mașini la nivel global, în creștere cu 16% față de aceeași perioadă a anului 2023.
„Bunăstarea noastră reflectată în aceste cifre demonstrează că facem progrese în ceea ce privește obiectivul nostru de creștere a vânzărilor cu cel puțin 15% pentru întregul an 2024”, a declarat Björn Annwall, director comercial și CEO adjunct al Volvo Cars.
„Sunt, de asemenea, încântat să văd un răspuns pozitiv din partea clienților EX30 pe măsură ce creștem livrările modelului, precum și creșterea continuă a mașinilor noastre electrice. Acest lucru întărește încrederea noastră în puterea portofoliului echilibrat de mașini complet electrice, hibride plug-in și hibride ușoare (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicles).”
În Europa, vânzările au înregistrat o creștere spectaculoasă, ajungând la 34.238 mașini în aprilie, în creștere cu 65% față de aceeași perioadă a anului trecut. Noul EX30 a devenit cel mai bine vândut model al companiei în regiune, contribuind la o creștere de 76% a vânzărilor modelelor electrificate Volvo Cars, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Ponderea modelelor electrificate a reprezentat 67% din totalul mașinilor vândute în Europa, în luna aprilie.
Vânzările în SUA au înregistrat o creștere de 10% în aprilie, totalizând 10.604 mașini. Această creștere a fost determinată în principal de o creștere de 89% a vânzărilor de mașini hibride plug-in.
Vânzările Volvo în China au atins 12.221 mașini, în scădere cu 3% față de aprilie 2022. Vânzările modelelor electrice s-au situat la 1062 de mașini vândute, în scădere cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În aprilie, modelul Volvo XC60 a fost cel mai bine vândut, cu un număr total de de 19.542 mașini (în 2023 – 16.658), urmat de XC40, cu vânzări totale de 15.139 mașini (în 2023 – 13.740), și de EX30 cu 9.730 mașini.
Vânzările totale ale Volvo pentru perioada ianuarie-aprilie 2024 au înregistrat o creștere de 16% față de aceeași perioadă a anului precedent, indicând o tendință ascendentă în pofida fluctuațiilor din diferite piețe regionale.