Burberry, compania britanică de modă, a anunțat ieri că nu va mai acorda dividende în anul fiscal în curs în urma vânzărilor în scădere cu 21% din cele treisprezece săptămâni încheiate pe 29 iunie, și că îl va înlocui pe CEO-ul Jonathan Akeroyd va fi înlocuit cu americanul Joshua Schulman, fost director la Michael Kors, datorită rezultatelor slabe obținute de acesta în ultimii doi ani.
Vânzările Burberry au scăzut în toate regiunile în care este prezentă
Burberry a anunțat totodată, că vânzările au scăzut cu 23% în zona Asia-Pacific și în țările de pe continentul American și cu 16% în țările din Europa, doar în Japonia înregistrându-se o creștere cu 6%, și că prima jumătate a anului fiscal se va încheia cu o pierdere. Per total, veniturile au totalizat 458 milioane de lire sterline, comparativ cu cele 589 milioane înregistrate în cele treisprezece săptămâni încheiate pe 1 iulie 2023.
După doi ani de creștere robustă a veniturilor, pusă pe seama impulsurilor clienților de achiziție după pandemia de covid, companiile producătoare de bunuri de lux se confruntă acum cu o creștere mai redusă sau chiar cu scăderi ale vânzărilor; gradul de afectare nu este același pentru toate, cele care se adresează tinerilor sau cele care au în portofoliu și produse mai ieftine, precum LVMH au reușit să crească ușor.
Hugo Boss și-a redus de asemenea, previziunile de vânzări pentru întreg anul
Hugo Boss a declarat că estimează vânzări cuprinse în intervalul 4,2-4,35 miliarde de euro pentru anul în curs, în scădere cu 100 de milioane față de estimarea anterioară, după ce a prezentat vânzări în scădere cu 1% în cel de-al doilea trimestru; estimările analiștilor, compilate de FactSet sunt pentru vânzări de 4,37 miliarde de euro.
Cotația Burberry (BRBY) s-a corectat cu 16,08% în ședința bursieră de ieri în urma comunicatului companiei, continuând trendul puternic descendent înregistrat de la maximele atinse în aprilie anul trecut; doar de la începutul anului, acțiunile au scăzut cu 47,61%. Scăderea a fost impulsionată și de datele de vânzări proaste ale companiei producătoare de ceasuri Swatch, mai ales în China.
De altfel, tot sectorul a fost afectat, cu scăderi pornind de la 2,65% pentru LVMH, peste 3% pentru Prada și Richemont, de peste 4% pentru Kering (deținătorul brandului Gucci) și de peste 7% pentru Salvatore Ferragamo.