- Fondatorul și CEO-ul Markus Villig, care a fondat compania după ce a împrumutat 5.000 de euro de la părinții săi, a făcut publică cifra în cadrul podcast-ului de tehnologie 20VC.
- În prezent, Bolt operează în peste 50 de țări și este lider de piață în peste 20 dintre acestea.
- Villig a subliniat, de asemenea, importanța platformelor de tip Bolt pentru introducerea vehiculelor autonome.
Tallinn, 14 noiembrie 2024 – Markus Villig, Fondatorul și CEO-ul Bolt, a anunțat că platforma globală de mobilitate partajată a atins un venit anual de 2 miliarde de euro.
În cadrul 20VC, podcast-ul de tehnologie găzduit de antreprenorul Harry Stebbings, Markus a vorbit despre evoluția rapidă a Bolt, din momentul în care a fondat compania în 2013, în Estonia – pe când era adolescent – doar cu un împrumut de 5 000 EUR de la părinții săi. La început, afacerea a fost susținută doar de împrumutul inițial și o echipă mică, Markus reușind apoi să extindă Bolt în afara Estoniei.
În prezent, Bolt operează pe cinci verticale la nivel internațional, printre care se numără serviciile de transport la cerere, închirierea de trotinete și biciclete electrice, livrarea de alimente și produse alimentare și car-sharing. Compania este prezentă în peste 50 de țări și este lider de piață în peste 20 dintre acestea.
De asemenea, Markus a contestat opinia conform căreia piața de specialiști IT din Europa este mai slabă decât cea din Silicon Valley, subliniind talentul disponibil în Europa ca fiind un factor-cheie al succesului Bolt de-a lungul anilor.
„Nu sunt de acord că nu se poate face marketing sau IT de clasă mondială în Europa”, a spus Villig. „Din experiența noastră, ceea ce a funcționat semnificativ mai bine [decât angajarea unor talente din SUA] a fost să luăm specialiști din Europa, care sunt foarte talentați și muncitori, dar care nu au avut niciodată ocazia să concureze pe scena mondială. Aceștia sunt oamenii care au construit cu adevărat compania și au crescut odată cu ea – este o mentalitate complet diferită față de angajarea specialiștilor din Silicon Valley, care se pot muta pe un alt proiect doi ani mai târziu.”
Privind spre viitor, Markus a subliniat că vehiculele autonome (AV) reprezintă o prioritate strategică pentru companie și consideră că platformele precum Bolt vor fi esențiale pentru implementarea tehnologiei AV la scară largă.
Villig a declarat: „Companiile de transport la cerere vor fi cea mai bună modalitate de lansare pe piață a mașinilor autonome. Unii oameni estimează că producătorii de vehicule autonome își vor construi propriile operațiuni, iar companiile de ride-hailing, asemenea nouă, vor fi scoase de pe piață. Cred că, pur și simplu, acești oameni nu au nicio idee despre cât de complex este să dezvolți o rețea de transport la cerere cum este Bolt. De 11 ani construim business-ul cu șoferi parteneri și este foarte greu. Dacă adăugăm complexitatea gestionării acestei operațiuni autonome, a mentenanței mașinilor, a încărcării lor și așa mai departe, cred că va deveni și mai dificil.”
Cu toate acestea, Markus a îndemnat la prudență atunci când a vorbit despre momentul în care tehnologia vehiculelor autonome va ajunge pe piață. Companiile care lucrează în acest domeniu sunt „la ani distanță de a avea un serviciu viabil din punct de vedere comercial, mai ieftin decât un șofer uman și unul care îndeplinește cerințele de reglementare”.