Boeing a decis să reintegreze Spirit AeroSystems, fosta sa subsidiară, pentru suma de 4.7 miliarde de dolari în acțiuni, punând capăt independenței de aproape două decenii a celui mai mare furnizor de fuzelaje și componente structurale mari pentru aviație, scrie Reuters.
Decizia vine în urma crizei provocate de incidentul cu ușa unui Boeing 737 MAX, care a expus probleme semnificative de calitate industrială. Achiziția va permite ambelor companii să își îmbunătățească zona de producție și inginerie, inclusiv sistemele de siguranță și calitate.
Achiziția Spirit AeroSystems și impactul reintegrării
În 2005, Boeing a decis să separe Spirit AeroSystems de compania mamă, transformând-o dintr-o divizie internă într-o companie independentă. Acum, Boeing a anunțat că va răscumpăra această fostă filială pentru aproximativ 37,25 dolari pe acțiune.
Tranzacția oferă acționarilor Spirit AeroSystems o primă de 30% față de valoarea acțiunilor, care era de circa 28 de dolari pe acțiune, înainte de anunțarea discuțiilor de achiziție.
Reuters spune că valoarea totală a tranzacției pentru Spirit AeroSystems este de 8,3 miliarde de dolari, incluzând atât prețul acțiunilor, cât și datoriile companiei.
Pe lângă această tranzacție, Airbus a anunțat că va prelua anumite operațiuni din Europa ale Spirit, în schimbul unei compensații de sute de milioane de dolari. Această mișcare coordonată între Boeing, Airbus și Spirit AeroSystems reflectă necesitatea de a stabiliza lanțul de aprovizionare și de a aborda problemele de producție existente.
Boeing așteaptă decizia DOJ
Compania așteaptă o decizie crucială din partea Departamentului de Justiție (DOJ) al SUA privind posibile acuzații penale legate de incidentul cu desprinderea ușii, din ianuarie. DOJ trebuie să decidă dacă va anula protecțiile legale acordate Boeing în 2020 sau dacă va negocia un acord de recunoaștere a vinovăției.
În cazul unei condamnări penale, Boeing ar putea fi grav afectată, având în vedere importanța sa pentru sectorul transporturilor, economic și militar al SUA. Compania este cel mai mare exportator al Americii și angajează 140.000 de persoane, furnizând avioane pentru majoritatea companiilor aeriene mari din SUA.
Decizia DOJ este așteptată cu mare interes, având potențialul de a influența viitorul companiei. Un acord de recunoaștere a vinovăției ar putea include numirea unui ”supraveghetor independent”, în timp ce o condamnare penală ar putea împiedica Boeing să participe la anumite afaceri cu statul și ar putea agrava criza actuală a companiei.